امام جمعه ی بردسیر خواستار شد :
استاندار کرمان هر چه سریع تر فکری برای فرمانداری بردسیر نمایند

امام جمعه ی بردسیر گفت : از استاندار محترم درخواست می نمائیم که هر چه سریع تر فکری برای فرمانداری بردسیر نمایند و فرماندار شهرستان را انتخاب کنند.
امام جمعه بردسیر

به گزارش سپهر بردسیر ، حجت الاسلام والمسلمين حاج علی اکبر کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته روایتی از امام صادق علیه السلام که فرمودند آن کسی که تقوا داشته باشد و با خدا و پرهیزکار باشد خداوند او را از حوادث و بلاها و مشکلات محفوظ می دارد. و در ادامه دعای بیستم از صحیفه سجادیه در قالب دعای مکارم اخلاق امام سجاد علیه السلام درخواست دیگری از خداوند دارد که پروردگارا دعای مرا به خودم برنگردان و از استجابت برنگردان.

خطیب جمعه در آستانه روز عرفه و روز نیایش بیان داشت که از لحظه لحظه روز عرفه استفاده نماییم چرا که فضیلت دعا از عبادت بالاتر است و امام باقر علیه السلام فرمودند نزد خدا هیچ چیز بالاتر از دعا نیست و از خداوند درخواست و مطالبه داشته باشید و بالاترین عبادت این است که از خداوند چیزی بخواهید. لذا به خاطر اهمیت آن است که خداوند متعال در قرآن می فرماید اگر دعاهای شما مردم نبود خدا هیچ اعتنایی به شما نمی کرد.

لذا روز عرفه و شب قدر باید باشند و به واسطه این دعاها است که خدا به شما توجه می کند و اینکه چرا فضیلت دعا کردن از عبادت بیشتر است علت آن این است که در عبادت خضوع و خشوع عبد در مقابل معبود است و آن مراتب فرمانبرداری خودش در مقابل خدا را اعلام می کند اما در دعا کردن علاوه بر آن می گوید خدایا دستمان خالیست و ما هیچ چیز نداریم و مراتب نیازمندی خود را اعلام می کنیم و اوج و فقر و نیاز خود را از خدا مطرح می کنیم.

و مصداق آیه شریفه که ای مردم همه شما فقیر هستید به همین علت دعا کردن فضیلتش از عبادت بیشتر است و فرمود نمی گویند که دعا، کم یا زیاد باشد بیش از هر عبادتی این دعا کردن اهمیت دارد.
و امام صادق علیه السلام در روایتی فرمودند بر شما باد دعا کردن، و هیچ چیزی مثل دعا کردن شما را به خدا نزدیک نمی کند، هیچ چیز و خواسته ای را کم نشمارید همان کم را از خدا بخواهید و خدا همان طور که حاجت های بزرگ را می دهد حاجت کوچک را نیز می دهد.

و در دعا کردن بی واسطه از خدا چیزی را بخواهید و مستقیم با خدا در میان بگذارید دردهای درونی، فقر و نیازمندی را بدون واسطه از خداوند بخواهید.

و هر چیزی را چه کوچک و چه بزرگ از خدا بخواهید. و امام باقر علیه السلام فرمود خداوند با دو کلمه حاجت بزرگ و گناهان بزرگ را بخشید. و فرمود خدایا اگر من را عذاب کنی شایسته عذاب هستم و اگر ببخشی تو شایسته بخشش هستی.

و امام جمعه راجع به دعا افزود که خیلی از گرفتاریها و مشکلات که این نظام ما دارد می توانیم با توسل و دلهای پاک و با دعا کردن از خدا بخواهیم رفع شوند. و در این ایام نورانی ذلحجه و روز عرفه خداوند دعای امام سجاد علیه السلام را در حق همه ما مستجاب نماید.

خطیب جمعه در ادامه افزود که روز نهم ذلحجه روز شهادت اولین قربانی و سفیر سید الشهداء مسلم بن عقیل و روز عرفه و روز دعا و نیایش است که از اعیاد بزرگ اسلام است و روز تقویت و معرفت الهی و رابطه عمیق با خداوند متعال است و در این روز دعا برای دیگران خیلی اهمیت دارد که موسی بن جعفر علیه السلام فرمود کسی که برای برادر دینی خود دعا کند از عرش خدا صد هزار بار دعای او مستجاب خواهد شد.

امام جمعه همچنین افزود که روز 19 تیرماه روز دهم ذلحجه روز عيد قربان، عید بزرگ اسلامی یادآور اخلاص و ایثار بزرگ پیغمبر الهی حضرت ابراهیم(ع) است که در یک آزمون الهی سربلند بیرون آمد و بندگی خود را خوب اثبات کرد و همین الگوی ما شد یک قربانی کرد بعد از این همه سال هنوز قربانی می کنند و کاری که برای خدا باشد ماندگار خواهد شد.

در روز عید قربان کسانی که توانایی دارند این سنت حسنه قربانی کردن که جزو مستحبات است انجام دهند پیغمبر یک قربانی برای خانواده اش و یک قربانی برای کل امت می کردند قربانی مربوط به انسان زنده است و می توان قربانی را به نیت چند فرد زنده انجام داد و به روح اموات هدیه کرد.

وی در خصوص روز 21 تیرماه که به عنوان روز حجاب و عفاف نامگذاری شده است افزود که روز 21 تیرماه قیام خونین مسجد گوهر شاد علیه کشف حجاب است که به عنوان روز حجاب و عفاف نامگذاری شده است و چند نکته راجع این روز بیان داشت که در طول تاریخ یکی از حربه های دشمنان برای نابودی جامعه اسلامی از حربه بدحجابی، بی حجابی، فساد و فحشا و چنین مواردی است. و خطاب به خواهران بیان داشت که خواهران و بزرگ واران حجاب یک جهاد است و خانم با حجاب خود جهاد می کند و همیشه در حال عبادت است و خانم با چادر عبادت می کند و این بندگی خدا و عبادت خداست و جهادی است که انجام می دهد.

نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) فرمودند وقتی بنده خدا یک معصیت انجام دهد مال خودش است و جامعه ضرر نمی کند وقتی شکسته شد کل جامعه ضرر می کند.

لذا حجاب دستور دینی و تکلیف شرعی است لذا یک مسئله شخصی نیست و آسیب های اجتماعی به همراه دارد.

 

و خیلی از حوادث و آبروریزی ها ریشه در بی حجابی دارند و بی حجابی نگاه های زهرآلود را به سمت سوی خود جذب می کند و متولیان امر مسئولین فرهنگی طی این سی سال خیلی کوتاهی کردند و یک شبه نمی توان آن را درست کرد لذا باید فرهنگ سازی شود تا فرهنگ درست شود و متولیان امر باید برنامه ریزی داشته باشند تا فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه نهادینه شود.

وی در خصوص تغییر و تحولات در حوزه شهرستان بیان داشت که تکریم و معارفه فرماندهی بسیج شهرستان، و از زحمات آقای حسین امیری که در حوزه های مختلف عمران و معیشت و اجتماعی که داشتند تشکر نموده و آرزوی توفیق برای فرماندهی جدید جناب آقای علی امیری نمودند. و در حوزه آموزش و پرورش از زحمات آقای ادیبی نیا که در سمت مدیریت آموزش و پرورش داشتند تشکر و به جناب آقای پرتونیا به عنوان رئیس جدید آموزش و پرورش تبریک گفته که با انرژی خوب و تازه نفس این مسیر را ادامه دهند تا تحول بزرگی در حوزه آموزش و پرورش رخ دهد.

وی در آخر از استاندار محترم درخواست نمودند که هر چه سریع تر فکری برای فرمانداری بردسیر نمایند و تا هر چه سریعتر فرماندار شهرستان انتخاب گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار