استاندار کرمان خبرداد؛
۲۵۰ هزار هکتار از تالاب جازموریان آبگیری شد/ آبرسانی سیار به مناطق سیل‌زده

استاندار کرمان گفت: اعتبار واریز شده برای جبران خسارات سیل باید بلافاصله در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفته و معطل بروکراسی اداری نشود.
استاندار

به گزارش سپهر بردسیر، علی زینی‌وند در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان که با حضور مدیران و مسئولان استان، فرمانداران شهرستان‌های سیل‌زده استان و اعضای ستاد در سالن پیامبر اعظم (س) استانداری کرمان برگزار شد با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: خدا قوت جانانه می‌گویم به تمام عواملی که در حدود یک ماه درگیر بحران سیل در استان هستند.

 

کارهای بی سابقه‌ای در استان کرمان انجام شده تا از خسارات بیشتر جلوگیری شود

وی با بیان اینکه کارهای بی سابقه‌ای در استان کرمان انجام شده تا از خسارات بیشتر جلوگیری شود گفت: آدم‌های بیکاری هستند که در خانه زیر پتو نشستند و فعالیت‌های انجام شده را در فضای مجازی زیر سؤال می‌برند در حالی‌که کارهای بزرگی شده است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه 250 هزار هکتار از تالاب جازموریان در جنوب استان کرمان آب گرفته است که در طول 50 سال گذشته بی سابقه بوده است افزود: وزیر کشور و رئیس جمهور بدون تشریفات در بین سیل‌زدگان حضور یافتند و وضعیت را بررسی کردند که بسیار موثر بود.

وی بیان کرد: از گروه‌های جهادی و نهادهای انقلابی از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد احسان، هلال احمر و بسیج که در امدادرسانی به مردم پای کار بودند و کمک بزرگی کردند نیز تشکر می‌کنم.

در شرایط فعلی مهمترین اولویت را بازگشایی راه‌های روستایی قرار دهید

زینی‌وند با بیان اینکه مسئولان معطل تجهیزات، امکانات و اعتبارات نباشند اظهار داشت: در شرایط فعلی مهمترین اولویت را بازگشایی راه‌های روستایی قرار دهید.

وی با اشاره به اینکه ماشین آلات سنگین و مهندسی به مناطق سیلزده اعزام شود گفت: لایروبی رودخانه‌ها در اولویت بعدی قرار گیرد تا در بارندگی آینده با مشکل روبه‌رو نشویم.

استاندار کرمان با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کرده و بهداشت محیط را بررسی کنند افزود: دسترسی مردم به آب شرب سالم بسیار اهمیت دارد و دانشگاه‌های علوم پزشکی و فرمانداران نظارت کنند.

وی با اشاره به اینکه رساندن آب معدنی در مناطق سیلزده در دستور کار قرار گیرد ادامه داد: آبرسانی با تانکر سیار برای تامین آب شرب بهداشتی نیز انجام شود.

فرمانداران برآورد خسارات سیل را دقیق انجام دهند

زینی‌وند با بیان اینکه گزارش روزانه از دهیاران گرفته شده و وضعیت امدادرسانی‌ها بررسی شود. گفت: هیچ خانواری نباید با مشکل آب شرب مشکل داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی حتماً در منطقه حضور داشته باشد. و به کشاورزان مشاوره لازم برای کشت مجدد را بدهد. افزود: فرمانداران برآورد خسارات سیل را دقیق انجام داده و هر چه سریع‌تر نتایج آن اعلام شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها باید به‌سرعت انجام شود. و با این وضعیت اگر بارندگی جدید داشته باشیم سیل مستقیم در خانه‌های مردم است. ادامه داد: فرمانداران لایروبی رودخانه‌ها را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه خانه‌هایی که دچار فرونشست شدند. باید در اسرع وقت بازسازی شود و هر لحظه امکان فرو ریختن این خانه‌ها وجود دارد. گفت: دهیار، بخشدار و فرمانداری که مجوز ساخت و ساز در مسیر رودخانه بدهد بلافاصله تشکیل پرونده و به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

تاکنون 75 میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل واریز شده است

زینی‌وند با بیان اینکه تاکنون 75 میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل واریز شده است. افزود: این اعتبار باید بلافاصله در اختیار دستگاه‌ها قرار بگیرد و معطل بروکراسی اداری نشود.

وی با اشاره به اینکه در بحران باید بلافاصله اقدام کرد و نباید پول واریز شده درگیر و دار ذیحسابی و دیوان قرار بگیرد. گفت: از مدیر بخشنامه‌ای بدم می‌آید و باید بلافاصله مشکل مردم حل شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه مردم به‌شدت مشکل دارند و سیل‌زده هستند. افزود: اگر با این روال اداری قرار باشد پول هزینه شود تا چهار ماه آینده تازه به قراردادها می‌رسیم و راه‌ها همچنان باید بسته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار