در ستاد تنطیم بازار استان عنوان شد؛
هزار و هشتصد تن ذخیره مرغ در استان برای ایام نوروز

۱۸۱۴ تن ذخیره مرغ منجمد در استان ذخیره است و ۱۴۴ تن ذخیره گوشت گوساله وارداتی است که ضمن اینکه ۹۰۰ تن مرغ هم اختصاص داده شده به استان  و ۲۶۰ تن گوساله که از استان یزد و فارس به استان حمل می شود.
مرغ

به گزارش سپهر بردسیر؛  بیست و پنجمین جلسه ستاد تنظیم بازار با اولویت تامین نیاز های کالاهای شب عید برگراز شد در حالی که در مصوبه هفته گذشته قرار بود قیت گذاری میوه پرتقال برای خرید در هفته جاری تعیین شود این مصوبه همچنان اجرایی نشده بود و دوباره در این هفته خرید پرتقال منوط به زمان اعلام قیمت سراسری شد.

با این احتساب هنوز خرید و ذخیره پرتقال از نوع والانسیاه  اجرایی نشده است.

در این جلسه یکی از مدیران استات توزیع اینترنتی را بدون نظارت عنوان کرد که در پاسخ تصویب شد تا قیمت و نظارت بر این امر که منجر به گران فروشی نشود بر عهده امور دام باشد و هر هفته گزارش میزان عرضه به ژین مارکت از سوی جهاد اعلام و امور دام در خصوص اجرای طرح توزیع نظارت جدی داشته باشد تا گران فروشی و احتکار صورت نگیرد.

از دیگر موضوعاتی که مطرح شد نظارت گشت های بسیج در جهت تنظیم بازار بود که این گروه ها معضلات بازار را مورد توجه قرار داده و اجازه تخلف نمی دهند و مسولان استان از عملکرد این تیم های مردمی اعلام رضایت کردند.

حسین مهرابی در بیست و پنجمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان گفت: در جنوب استان حدود ۴۰ غرفه توزیع میوه شب عید نیاز است و باید تدابیری اندیشیده شود تا تراکم جمعیت در غرفه های خرید شکل نگیرد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان گفت: جدول توزیع گوشت مرغ شهرستانی به تناسب جمعیت داریم و این جدول مصوب کارگروه های اقدام و تنظیم بازار استان است و همه فرمانداران، تولیدکنندگان و دستگاه ها ملزم به گردن نهادن به این جدول هستند.

وی تصویب کرد که سازمان جهادکشاورزی نظارت بر توزیع اینترنتی انجام دهد، تصریح کرد: از هفتم اسفند تا پایان سال کمیته های که تفویض قیمت گذاری داشتند مجاز به تغییر هیچ قیمتی نیستند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان تاکید کرد: 
 اگر کشتارگاهی یا کسی از این جدول تمکین نکرد باید گزارش آن سریعا ارسال و اقدام شود.

مهرابی درباره مرغداری ها نیز گفت: مرغداری های که بیش از ۵۰ روز از جوجه ریزی آنها می گذرد با آن درصد تلفات باید مرغ های خود را تحویل دهند و نوسانات جوجه ریزی ها دهه اول دی ماه تا اکنون نشان می دهد که لازم است، دستگاه های نظارتی در این زمینه ورود کنند.

وی درباره میوه شب عید نیز اظهار کرد: خروج پرتقال والنسیا با اولویت تامین نیاز استان انجام شود.

در ادامه این جلسه مسعودی مسئول امور دام استان گفت: از ابتدای سال تا هفتم اسفند مجموعا ۱۵۰هزار تن توزیع نهاده کنجاله سویا، ذرت و جو بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته۱۳۰ درصد افزایش تامین، ذخیره سازی و توزیع نهاده دامی در شمال استان داشته ایم و اکنون وضعیت انبارهای استان خوب است.

در بحث مرغ منجمد نیز مطرح کرد: در حال حاضر ۱۸۱۴ تن ذخیره داریم و ۹۰۰ تن نیز در مسیر حمل به استان است از سال گذشته تا  امروز ۲۲۴۰ تن گوشت قرمز و مرغ در استان توزیع شده و اکنون ۳۴۳۸ تن است لذا حدود ۵۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی ادامه داد : ۱۸۱۴ تن ذخیره مرغ منجمد در استان ذخیره است و ۱۴۴ تن ذخیره گوشت گوساله وارداتی است که ضمن اینکه ۹۰۰ تن مرغ هم اختصاص داده شده به استان  و ۲۶۰ تن گوساله که از استان یزد و فارس به استان حمل می شود.

مدیرکل اداره غله استان کرمان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن شکر و ۱۵ هزار تن برنج در استان توزیع شده است و برای سهمیه عید از بهمن ماه سامانه سهمیه جدید را به برای ما باز گذاشته است که در صورت نیاز درخواست خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار