وقتی مخابرات اعتمادعمومی و مخاطب را نادیده می‌گیرد
قطع تلفن و اینترنت در کرمان

پیش از ظهر روز گذشته ارتباط تلفن همراه اول و برخی سرویس‌های اینترنت در کرمان به طور کلی برای ساعاتی «قطع» بود که متولیان می‌گویند شبکه به حالت پایدار برگشته اما نحوه اطلاع‌رسانی مدیران مخابرات که این قطعی را اختلال می‌خوانند و علت را توضیح نمی‌دهند بر ابهام‌ها افزوده است.

به گزارش سپهر بردسیر به نقل از ایرنا، تلاش رسانه‌های کرمان از جمله ایرنا برای اعلام علت این نوع قطعی گسترده که غیر از مرکز استان در برخی شهرستان‌ها از جمله جنوب استان و جیرفت نیز گزارش شده بی‌نتیجه ماند زیرا سرپرست مخابرات منطقه کرمان که بتازگی و بی‌سروصدا (بدون مراسم عمومی معارفه) در این مسئولیت مشغول شده خبرنگار را به مخابرات ایران ارجاع داد.

شرکت مخابرات ایران نیز که در این زمینه اطلاعیه‌ای داده نه تنها ابهام ها را پاسخ نداده بلکه قطعی را اختلال و علت آن را نیز نقص فنی خوانده و بیشتر تمرکز خود را بر این گذاشته که بگوید شبکه به وضعیت پایدار برگشته است.

 

در اطلاعیه روابط عمومی شرکت مخابرات ایران از قول محمدرضا بیدخام مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل این شرکت آمده است: پیش از ظهر امروز ۲۵ مردادماه حدود یک ساعت شبکه ارتباطی درمنطقه کرمان دچار اختلال شد که با تلاش متخصصان و کارکنان این منطقه برطرف شد.

 

وی با بیان این مطلب که علت اختلال در شبکه ارتباطی این منطقه به دلیل نقص فنی بوده است گفت : این اختلالات در حال حاضر بر طرف شده است و تمامی ارتباطات در حالت پایدار می باشد.

 

گمانه زنی ها درباره علت قطعی

توضیحات شرکت مخابرات ایران در شرایطی است که براساس برخی گزارش ها شبکه اینترنت همراه اول از ساعت ۱۰:۳۰ تا حدود ساعت ۱۲ در مرکز استان کرمان و حتی اختلال را در شبکه شمار زیادی از شهرستان های استان داشتیم؛ مسئولان مخابرات حتی درباره گستره قطعی و جزییات آن نیز از ارائه توضیحات سرباز زده‌اند.

 

خبرگزاری مهر در این زمینه نوشت: مردم کرمان از روز سه‌شنبه با قطعی گسترده خطوط ارتباطی تلفن همراه و ثابت مواجه شده‌اند. برقراری ارتباط مشترکان اپراتورهای مختلف تلفن همراه و ثابت شرکت مخابرات میسر نیست و گفته می‌شود تلاش برای رفع مشکل ادامه دارد.

 

در خبر خبرگزاری مهر درباره علت این مشکل اینچنین آمده اهست: ارتباط اینترنتی نیز در تلفن‌های ثابت و همراه با مشکل مواجه شده و دلیل این مساله نیز قطعی فیبر نوری عنوان شده است. گفته می‌شود این مشکلات در شهرستان‌های استان نیز وجود دارد.

 

خبرگزاری ایسنا نیز نوشت: پیش از ظهر امروز ۲۵ مردادماه حدود دو ساعت خطوط تلفن همراه و اینترنت در کرمان قطع شد که طبق اعلام سرپرست مخابرات منطقه کرمان، علت اختلال در تلفن‌ها و اینترنت همراه اول در دست بررسی است. حسن آذری، درباره اختلال به وجود آمده در تلفن و اینترنت همراه اول در استان کرمان گفت: صبح امروز، ساعاتی تلفن‌ها و اینترنت همراه اول را از دسترس خارج کرد. او می‌گوید در حال حاضر این مشکل رفع شده است اما در حال بررسی علت آن هستیم و مشکل پیش آمده باعث اختلال در تلفن‌ها و اینترنت همراه اول کل استان شد.

 

خبر دیگر را سایت خبری کرمان نو از قول سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری استان نوشته که او مخاطب را به مخابرات حواله می‌دهد؛ سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان پاسخگویی در خصوص قطعی گسترده خطوط همراه‌اول در استان کرمان را به مخابرات حواله کرد. جهانگیر اسدی به خبرنگار کرمان‌نو گفت: ما به عنوان دستگاه ناظر بر عملکرد اپراتورها هستیم اما این موضوع را مخابرات باید پاسخ دهد. وی بیان کرد: وضعیت خطوط اکنون عادی است و بیش از این نمی‌توانم صحبت کنم.

 

خبرنگار ایرنا در این وضعیت با حسن آذری نصرآبادی مدیر مخابرات منطقه کرمان تماس گرفت که وی پاسخگویی را به روابط عمومی مخابرات ایران ارجاع داد و از بیان علت اصلی این مشکل طفره رفت.

 

ارتباط نامناسب مخابرات با رسانه‌ها و نوع مواجهه غیرکارشناسی در چنین مواقعی سبب بروز گمانه‌زنی‌ها و ابهام‌ها شده است؛ درحالی که برخی قطع فیبرنوری اصلی را علت این مشکل برشمرده اند، بعضی منابع سرقت سیم را مطرح کرده اند و این درحالی است که عده ای می گویند سرقت یا قطع فیبر در یک نقطه نمی تواند چنین قطعی گسترده ای را به بار بیاورد.

 

درعین حال برخی درباره این نوع اطلاع رسانی مخابرات موضوع را به حضور مشاور وزیر ارتباطات در شرق استان که طی امروز در جریان است ارتباط می دهند؛ حال آنکه برخی دیگر این نوع گمانه زنی و ارتباط دادن موضوعات بایکدیگر را غیرکارشناسی می پندارند و ایرنا تااین لحظه(انتشار مطلب) نمی تواند هرکدام از این فرضیه ها را تایید یا رد کند.

 

طی چند هفته اخیر و به دنبال افزایش گزارش های خبری مبنی بر مشکلات مردم استان کرمان در زیرساخت تلفن همراه، شاهد سفر برخی مدیران وزارت ارتباطات به استان و بررسی های میدانی بویژه در روستاها بوده ایم.

 

از جمله در شهرستان قلعه گنج شاهد استقرار تیم از این وزارتخانه در هفته گذشته بودیم و این درحالی بود که مردم می پرسند چرا اینقدر دیر برای حل این مشکل اقدام ها اجرایی شده است؟ وزیر ارتباطات پیشین نیز دستور داده بود که مشکلات این منطقه بررسی شود اما تاکنون اقدامی نشده که باز ، اهالی استان حضور مدیران را به فال نیک گرفته اند و امیدوارند مشکلی حل شود و ایرنا نیز حل این مشکلات را دنبال خواهد کرد.

 

مشکلات اهالی روستایی در زمینه مخابرات به حدی است که مدیرکل امور روستایی استانداری کرمان در پاسخ به ایرنا درباره عمده مشکلات مردم برای طرح در سفر رییس جمهوری هفته پیش گفته بود: مهمترین مشکل برقرار نبودن تلفن همراه و اینترنت است.

 

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار