رئیس کل دادگستری استان کرمان خبر داد:
صلح و سازش بیش از ۲۱ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در چهارماهه ابتدای امسال ۲۱ هزار و ۴۳۷ پرونده در دستگاه قضایی استان کرمان به صلح و سازش ختم شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۰ درصد رشد داشته است.
دادگستری کرمان

به گزارش سپهر بردسیر، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در چهارماهه ابتدای امسال 21 هزار و 437 پرونده در دستگاه قضایی استان کرمان به صلح و سازش ختم شده است، اظهار داشت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 10 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در مجموع در چهار ماهه ابتدای امسال، 43 درصد پرونده‌های قابل مصالحه در شوراهای حل اختلاف استان کرمان با صلح و سازش مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه در راستای توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه در مناسبت‌های خاص، از جمله ماه مبارک رمضان پویش مردمی “به حرمت امیرالمومنین (ع) می‌بخشم” راه اندازی شده است، گفت: در ماه محرم و صفر نیز پویش مردمی “به حرمت اباعبدالله الحسین(ع)” می‌بخشم راه‌اندازی شده که مردم نیز در این پویش‌ها مشارکت بسیار خوبی داشته‌اند.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش شوراهای حل اختلاف، معتمدین، متنفذین و ریش سفیدان 16 پرونده قصاص در قالب پویش‌های مردمی به رضایت ختم شده است و افراد از اجرای حکم قصاص رهایی یافته‌اند.

حمیدی بیان کرد: یکی از مهمترین سیاست‌های مورد نظر قوه قضاییه، ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه که سال‌ها در اولویت این دستگاه بوده و در این مسیر گام‌های بلندی نیز برداشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع صلح و سازش در جامعه مربوط به فرهنگ دینی ماست، تاکید کرد: بخشش حر توسط اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا درسی برای ما شیعیان و طرفداران ایشان است تا اگر اختلافاتی در جامعه پیش می‌آید را به تاسی از اباعبدالله الحسین(ع) و ائمه اطهار(ع) با صلح و سازش خاتمه دهیم و همه مسائل به رسیدگی‌های قضایی ختم نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار