وزیر آموزش و پرورش در کرمان:
 شهید حاج قاسم سلیمانی معیاری برای همه بزرگان و انقلابیون جهان است

وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام تربیتی ما باید الگوی داشته باشد و شهید سلیمانی معیاری برای همه بزرگان و انقلابیون جهان است.
وزیر

به گزارش سپهر بردسیر، یوسف نوری  در آیین پایانی دومین جشنواره کشوری “علمدار” اظهار داشت: در محفلی که تکریم شهداست سخن گفتن دشوار است، گاهی شهدا انسان را به سمتی دیگر می‌برند، امروز مهمترین سوال این است که “چرا شهید سلیمانی جهانی شد؟”

وی افزود: شهید سلیمانی انسان تمام ساحتی بود، انسانی که به مکتبی بپیوندد متقی می‌شود. و شهید سلیمانی از یک فرد واحد تبدیل به یک امت شد و شهید سلیمانی در همه ساحت‌های تربیتی و عبادی بود در همه ساحت‌ها خدا را دیده بود.

نظام تربیتی ما باید الگوی داشته باشد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ساحت اخلاقی شهید سلیمانی بی‌نظیر بود. گفت: نظام تربیتی ما باید الگویی داشته باشد و شهید حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت معیاری برای همه بزرگان و انقلابیون جهان است.

وی با اشاره به اینکه پایه هر سه رویداد 9 دی، 13 دی و شهادت حضرت زهرا (س) ولایت است. گفت: نخستین مدافع ولایت حضرت زهرا (س) هستند و شهید  سلیمانی ارادتمند حضرت زهرا (س) بود.

نوری با بیان اینکه انسان مسلمان فردی ولایت دوست و ولایت‌مدار است. تصریح کرد: شهید سلیمانی مکتبی را پایه‌گذاری کرده که از هیچ الگوی بیرونی تبعیت نمی‌کند. خود او مکتب و مدرسه را خلق کرده، کل مکتب از آموزه‌ها و داشته‌های خودش است و هر گاه ما از الگوهای خودمان تبعیت نکردیم لنگ مانده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در برنامه درسی گروه‌بندی یک اصل است. گفت: زمانی که حاج قاسم نیمه شب شهید می‌شود. معلم ما از وی می‌آموزد که برای دانش و آموزش حتی نیمه شب هم باید وقت بگذارد.

بیشتر بخوانید :اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی هنری «علمدار» در کرمان

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان ما بسیار سخت‌کوش هستند. افزود: زمان و مکان محدودیت نیست، فرصت است و شهید سلیمانی در قید مکان و زمان نبود و بیرون از کشورش شهید و جاودانه شد.

نوری بیان کرد: این جشنواره‌ها فرصتی برای ریختن ارزش‌ها در قالب هنر است که به فرموده مقام معظم رهبری بلیغ‌ترین ابزار انتقال پیام است.

وی با بیان اینکه امروز جهاد عوض نشده بلکه صورتش عوض شده. گفت: جهاد گاهی به صورت جنگ نظامی و گاهی جنگ فرهنگی است که نقش معلم و مربی در این عرصه جدی است و این جشنواره‌ها فرصتی برای ایجاد شکوفایی ذوق را فراهم می‌کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار