وضعیت قرمز کرونایی ۱۳ شهرستان در استان کرمان
شهرستان بردسیر در وضعیت قرمز کرونایی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: ۱۳ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.
کرونا

به گزارش سپهر بردسیر، رحمان جلالی معاون استاندار کرمان امروز در ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به وضعیت قرمز 13 شهرستان در استان کرمان اظهار داشت: شهرستان‌های رودبار جنوب، ارزوئیه، کهنوج و راور وضعیت نارنجی و شهرستان‌های فهرج، ریگان، نرماشیر، فاریاب، رفسنجان و انار در وضعیت زرد هستند.

 

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: در حوزه شیوه‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و مصوبات، تصمیم‌گیری‌های خوبی صورت گرفته و تجربه دوره‌های گذشته نیز هست، اما باید بر نظارت و اجرا تاکید شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مصوبات قبل در طرح مدیریت هوشمند ناظر بر اصناف، ادارات، ترددها‌، محیط‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در قرارگاه نظارتی، عملیاتی و اجرایی می‌کنیم و در هفته آینده گزارش دستگاه‌ها را در خصوص اجرای طرح در سطح ستاد کرونا دریافت خواهیم کرد.

 

جلالی ابراز داشت: براساس مصوبه ستاد ملی، دورکاری در ادارات شامل سه گروه افراد بالای 60 سال، دارای بیماری زمینه‌ای و مادران شاغل دارای فرزند زیر 6 سال است که به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

 

وی تصریح کرد: توصیه اکید ما بر برگزاری برنامه‌ها، تجمعات و مناسبت‌ها در مکان‌های باز است و در محیط بسته تنها با رعایت فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک، تهویه مناسب و مدت زمان 90 دقیقه با ظرفیت 30 درصد مکان برگزاری امکان‌پذیر است.

 

معاون استاندار کرمان گفت: در خصوص کلاس‌های اوقات فراغت، دستورالعمل توسط اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل جوانان آماده شده و از طریق قرارگاه استانی به تمام دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

 

جلالی ادامه داد: مهمترین اقدام در حوزه پیشگیری تکمیل واکسیناسیون است و لذا واکسیناسیون خانه به خانه طرح شهید سلیمانی با کمک دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه بسیج پیگیری می‌شود.

 

مهدی احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از روند مثبت شدن تست‌های سرپایی و بستری طی هفته‌های اخیر خبر داد و گفت: پوشش واکسیناسیون در استان کرمان برای نوبت اول 91 درصد، نوبت دوم 80 درصد و نوبت سوم 54 درصد است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰۱ مورد بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند که ۵۲ نفر در آی‌سی‌‌یو بستری هستند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار