مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان :
سیل و طوفان 8942 میلیارد تومان به استان کرمان خسارت وارد کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت:از سوم تا ۹ مردادماه جاری سیل و طوفان حدود ۸۹۴۲ میلیارد تومان خسارت به استان کرمان وارد کرده است.
بستر رودخانه

به گزارش سپهر بردسیر، مجید سعیدی در گفت‌وگویی درباره خسارت‌های سیل تابستانی به استان کرمان اظهار کرد: بر اساس برآورد کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها، از سوم تا ۹ مردادماه جاری سیل و طوفان حدود ۸۹۴۲ میلیارد تومان خسارت به استان کرمان وارد کرده است.

 

وی افزود: ۳۹۶۴ میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به بخش زیربنایی و ۴۹۷۸ میلیارد تومان در بخش کشاورزی و دام است و بیش از ۲۵۰۰ واحد مسکونی شهری و روستائی آسیب دیده که باید یا بازسازی یا تعمیر شود.

 

سعیدی تصریح کرد: ۹۱ دستگاه خودرو در سیلاب استان کرمان آسیب دیده و چهار نفر فوتی داشته‌ایم.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: این ارزیابی و برآورد خسارت‌ها به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شده تا در دستور کار هیئت دولت برای تصویب اعتبارات مربوط به بازسازی بخش‌های مختلف قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: جبران خسارت سیل و طوفان جدا از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است به دلیل اینکه در استان‌های زیادی این خسارت‌ها رخ داده و باید جداگانه در هیئت وزیران مطرح شود؛ گرچه خسارت‌های سیل و طوفان استان کرمان به صورت مفصل به اطلاع ریاست جمهوری رسیده است.

 

سعیدی درباره وضعیت قنوات و چاه‌های کشاورزی متاثر از سیل بیان کرد: مشکلات شبکه‌ها و تاسیسات آبی متاثر از سیل برطرف شده، مگر اینکه بازسازی کلی نیاز باشد و به جهاد کشاورزی اختیار داده شد فعلا از منابع موجود به استناد ماده ۱۸ قانون مدیریت بحران بازسازی قنوات را با همکاری کشاورزان آغاز کند تا اعتباراتی که دولت می‌دهد، جایگزین شود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد: تعداد بالای خودروهای خسارت دیده در سیل نشان می‌دهد برخی هم استانی ها هشدارها را نادیده گرفتند و دچار سیلاب، آب بردگی خودروها و خسارت شدند و حتی فوتی‌های سیل استان به دلیل نادیده گرفتن هشدارها و اخطارهای مکرر بوده است.

 

وی تاکید کرد: متاسفانه علی‌رغم هشدار و اطلاع رسانی‌هایی که به روش‌های مختلف صورت گرفته بود، برخی بی‌توجهی کرده و در سیل آسیب دیدند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار