تولیت آستان قدس رضوی در کرمان :
حاج قاسم در درون یک مرز گنجانده نمی‌شود / کرمان شهر مقدس شد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حاج قاسم سیدالشهدای امت اسلامی و نماد وحدت اسلامی است و در درون یک مرز گنجانده نمی‌شود و متعلق به یک مذهب، جریان و جناح خاص نبود او متعلق به جهان مظلومین بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی گردهمایی تقریب مذاهب در محل مصلای امام علی (ع) شهر کرمان که در آستانه ی دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، اظهار داشت: هر سرزمینی به جهاتی قداست و ارزش پیدا می‌کند و مدینه النبی به‌علت وجود پیامبر اعظم (ص) قداست، پاکیزگی، انسانیت، تعالی و کمال پیدا کرده است.

کرمان شهر مقدس شد

وی با اشاره به اینکه کربلا به علت خون‌های پاکی قداست پیدا کرده است که در روز عاشورا در آن سرزمین ریخته شد و مدفن اباعبدالله الحسین (ع) است. بیان کرد: مشهد به علت حضور امام رضا (ع) مشهد مقدس و ارض قدس نامیده می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز داشت: کرمان هم شهر مقدس و قبله عاشقان و آزادگان شد، کرمان به علت دفن یک سرباز سرافراز، عارف، مجاهد، عاشق، خدمتگزار، عاشق خدا و پاکباخته، ارزشمندتر شد و امروز از سراسر دنیا به کرمان می‌آیند تا قبر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را زیارت کنند و کرمان یکی از شهرهای زیارتی شده است.

کرمان و مزار حاج قاسم دارالشفای دل از وسوسه‌های دنیایی، منیت‌ها و خودخواهی‌هاست

مروی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی براینکه «تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان، عارفان و دارالشفاء آزادگان خواهد بود». تصریح کرد: این فرمایش امام راحل امروز در کرمان و به برکت مزار نورانی و شریف این مرد بزرگ محقق شده است. و کرمان و مزار حاج قاسم دارالشفای دل از وسوسه‌های دنیایی، منیت‌ها و خودخواهی‌هاست.

وی با اشاره به حضور مردانه سردار سلیمانی و همرزمانش در سوریه، لبنان و عراق ابراز داشت: دشمنان و بعضی از لیبرال‌های داخلی که قدرت فهم و تحلیل عمیق مسائل را نداشتند این موضوعات را مطرح می‌کردند که اینها مدافعان حرم نیستند، مدافعان اسد هستند و جمعیت اندکی از این خط مقاومت، بیداری و جهاد حمایت می‌کنند و حساب‌شان از مردم جداست اما دیدیم چگونه تشییع جنازه کم‌نظیر حاج قاسم خط بطلانی بر همه تبلیغات مسموم بود که سال‌ها در رسانه‌های تبلیغاتی دنیا بر آن می‌دمیدند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: میلیون‌ها انسان در تشییع پیکر سردار سلیمانی از اقشار مختلف به میدان آمدند و همدردی و اظهار تاسف کردند و بر دشمنان و قاتلانش لعن و نفرین فرستادند.

حاج قاسم هیچگاه خودش را ندید

مروی تصریح کرد: حاج قاسم نماد یک جریان خاص نبود نماد ملت و امت بود و این شعار نیست و تشییع پیکر پاکش این را عینیت بخشید که او نماد امت اسلام است و حاج قاسم سیدالشهدای امت اسلامی و نماد وحدت اسلامی است و در درون یک مرز گنجانده نمی‌شود و متعلق به یک مذهب، جریان و جناح خاص نبود او متعلق به جهان مظلومین بود.

وی اضافه کرد: حاج قاسم در فلسطین مبارزه می‌کند و کمک‌های تاثیرگذار و سرنوشت‌ساز به مبارزان فلسطینی دارد در حالی که بیشتر آنها اهل تسنن هستند و سردار سلیمانی به ترکمن‌ها، کُردها، اهل تسنن و مسیحی‌ها کمک کرد و او نماد وحدت اسلام است.

مروی افزود: اسماعیل حنیه دبیر جنبش اسلامی حماس گفت : «این فرمانده شهید همه زندگی خود را در حمایت و پشتیبانی از فلسطین به‌سر برد و من این فرمانده بزرگ را شهید قدس می‌دانم».

وی اظهار داشت: شهید سلیمانی خود را در چارچوب یک ملت، مذهب و زبان خاص و جغرافیای محدود زندانی نکرد. و در عزای حاج قاسم همه ایران، عراق، فلسطین، سوریه، لبنان و یمن می‌گرید، می‌نالد و فریاد می‌زند.

جریان مقاومت و انسان‌های مظلوم در برابر ظلم ایستاده‌اند

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: جریان مقاومت و انسان‌های مظلوم در برابر ظلم ایستاده‌اند و راه مجاهدت را انتخاب کرده‌اند. و همه اینها در رثای حاج قاسم اشک ریختند و بر قاتلانش نفرین و لعن فرستادند.

مروی گفت: حاج قاسم در عمل و گفتار به وحدت اعتقاد داشت. و این را با همه وجود و در مصاف با استکبار درک کرده بود. که ما فقط در سایه وحدت و اتحاد می‌توانیم دشمنان اسلام و بشریت را از بین ببریم. و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «حاج قاسم یک فرد، یک فرمانده، یک تئوریسین قوی و کارآمد نبود، بلکه یک مکتب بود».

وی ادامه داد: حاج قاسم دارای ابعاد وجودی گوناگونی بود و همه فضیلت‌ها و خوبی‌ها جمع شد. و از درون آن حاج قاسم متولد شد و نمی‌توانیم فقط به یک بُعد این فرد نگاه و تعریف کنیم. و این جفاست زیرا او یک مکتب بود.

مروی اضافه کرد: رمز موفقیت یک انسان با ایمان در رتبه نخست اخلاص و کار برای خدا و خود را ندیدن است. و حاج قاسم هیچ‌گاه خودش را ندید.  سراسر وجود وی اخلاص بود.  هیچ شانی برای خودش قائل نبود و تیم رسانه‌ای،  خبرنگار، عکاس و فیلمبردار نداشت و خودش بود. افراد عاشق، دلباخته و فداکار که آنها هم به شهادت رسیدند.

چهره آقا با دیدن حاج قاسم باز می‌شد

وی با اشاره به ولایت‌پذیری حاج قاسم و همچنین علاقه رهبری به وی تصریح کرد: حاج قاسم نظرش را در جلسه‌ها می‌داد و رهبری هم فرصت برای ابراز عقیده و نظر می‌دادند. اما وقتی رهبری نظری را جمع‌بندی و اعلام می‌کردند. سردار دلها نظر رهبری را فصل‌الخطاب قرار می‌داد و به آن عمل می‌کرد، هرچند خودش صاحب نظر و اندیشه بود.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: فقط در مورد حاج قاسم این را دیدم که وقتی رهبری وی را می‌دید. چهره آقا باز می‌شد و او را در بغل می‌گرفت. سر و صورتش را مانند فرزند خودشان می‌بوسیدند و این رفتار رهبر معظم را در مورد هیچ کس ندیده‌ام و این یک رابطه طرفینی بود.

سیاست‌مداری که انگ سیاسی‌کاری نداشت

مروی از این سخنان حاج قاسم درباره اصل ولایت فقیه و هشدارهای وی سخن به میان آورد که اگر ستون این خیمه که ولایت است. بخوابد هیچ چیز نمی‌ماند و مکه و مدینه و نجف و کربلا را هم از ما می‌گیرند.

وی ادامه داد: شهید بزرگوار سلیمانی یک آدم کاملا سیاسی و انقلابی بود. اما جناحی و خطی نبود. و هیچ کس نمی‌تواند سندی ارائه دهد که او وابسته به فلان جریان یا فلان جریان بود.

بلکه او وابسته به اسلام و انقلاب بود و ولی فقیه را نماد انقلاب می‌دانست.

مروی بیان کرد: حاج قاسم انگ جناح و حزب و سیاسی‌کاری نداشت.

گرچه یک انسان سیاست‌مدار بود و سیاست و انقلابی بودن و زیرکی‌اش در حوزه‌ نظامی و غیرنظامی را رنگ خدایی داده بود. و یک مرد خدایی بود و به هیچ کس وامدار و وابسته نبود.

وی یادآور شد: در تشییع پیکر این مرد عزیز و دوست‌داشتنی همه اقشار حضور داشتند. و تشییع پیکر وی، رنگین‌کمانی از همه اقشار و اصناف مردم بود.

حاج قاسم در موضع انقلابی خود بسیار با صلابت بود

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی در موضع انقلابی خود بسیار با صلابت بود. اما رفتار و نوع ادبیات او به گونه‌ای بود که همه حتی غیرانقلابیون او را دوست داشتند. و از وی تجلیل می‌کردند.

مروی ابراز داشت: زاهدی داماد محمدرضا پهلوی که سفیر در آمریکا و انگلیس بوده است و دایم با آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها محشور بود و فاسد هم بود در یکی از صحبت‌هایش می‌گوید به حاج قاسم سلیمانی افتخار می‌کنم که سرزمین ایران چنین افرادی دارد در حالی که او هیچ ربطی به دین و انقلاب نداشت و حاج قاسم هیچ سر و سری با زاهدی نداشت و در عمل و گفتار هم با او هیچ همخوانی نداشت، اما زاهدی هم از حاج قاسم تجلیل می‌کند و اینها برای ما درس است.

مروی همچنین جذب حداکثری را یکی دیگر از ویژگی‌های سردار سلیمانی برشمرد و ابراز داشت: حاج قاسم با وجود صلابتی که در میدان داشت، اما قلبی رئوف و مهربان در برابر مردم داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار