رئیس کل دادگستری استان کرمان:
 بیش از ۳۰۰ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد می‌شوند

رئیس کل دادگستری استان کرمان از آزادی قریب ۳۳۰ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.
موحد

به گزارش سپهر بردسیر، یدالله موحد در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و مددکاران ستاد دیه استان کرمان بدون چشم‌داشت مادی، از فکر و وقت خود برای آزادی زندان یان جرایم غیرعمد هزینه می‌کنند اظهار داشت: تاکنون کارهای بزرگی در این راستا در استان انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه آزادی قریب 330 نفر مددجوی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان را کاری بسیار دشوار بوده، افزود: برگزاری جشن‌های گلریزان در ماه مبارک رمضان باید تداوم داشته و در ادامه برگزاری جشن‌های گلریزان تخصصی نیز باید دنبال شود.

 

موحد با بیان اینکه در حوزه جلب کمک‌های خیران برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد باید از ظرفیت‌های ائمه جمعه و جماعات استفاده شود تاکید کرد: ظرفیت‌های اقتصادی بزرگی در استان کرمان به منظور توسعه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد وجود دارد که باید آنها را شناسایی کرده و به فعلیت رساند.

 

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 15 جلسه هیئت امنا برگزار و در مجموع زمینه آزادی 291 نفر از مددجویان جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان فراهم شده است.

 

سید حجت‌الله موسوی قوام با بیان اینکه 37 نفر به مناسبت اعیاد شعبانیه و در آستانه عید نوروز از زندان‌های استان کرمان آزاد می‌شوند که با آزادی این افراد شمار افراد آزاد شده از زندان‌های استان به 328 نفر افزایش می یابد.

 

وی ادامه داد: مجموع پرداخت‌های ارائه شده برای آزادی مددجویان جرائم غیرعمد، 19 میلیارد و 93 میلیون تومان بوده است که از این میزان 14 میلیارد و 797 میلیون تومان از محل کمک های خیران بوده است.

 

موسوی قوام با اشاره به اینکه در مجموع 17 نفر بدون پرداخت وجه و با اخذ رضایت شاکی از زندان آزاد شدند ادامه داد: با برگزاری جلسات صلح و سازش با 190 نفر شاکی صحبت شده و 286 میلیارد و 800 میلیون تومان تخفیف بدهی شکات حاصل شده است.

 

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان اظهار داشت: با برگزاری جشن‌های گلریزان در ماه مبارک رمضان در 23 شهرستان استان بالغ بر 17 میلیارد تومان تعهد خیران حاصل شد که بالغ بر 15 میلیارد تومان تاکنون وصول شده است.

 

موسوی قوام با اشاره به اینکه تعهد بنگاه‌های اقتصادی نیز 24 میلیارد تومان بوده است، گفت: از مجموع این تعداد 12 میلیارد و 200 میلیون تومان برای ستاد دیه وصول شده است.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر 144 مددجو در زندان‌های استان کرمان حضور دارند که از این تعداد سه نفر دیه بدهکار هستند و 73 نفر به دلیل چک برگشتی، 61 نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه و 7 نفر به دلیل عدم توانایی در پرداخت نفقه در زندان به سر می‌برند.

 

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان با اشاره به اینکه خوشبختانه کمترین زندانی تصادفات را در استان کرمان داریم، تصریح کرد: 6 نفر از مجموع مددجویان جرایم غیرعمد زندان‌های استان کرمان مربوط به سال 99 هستند و این امر نشان می‌دهد که بیشتر زندانیان جرایم غیرعمد استان کرمان جدیدالورود هستند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار