اوج گیری مجدد کرونا در استان ؛
افزایش ۶۲ درصدی مبتلایان به کرونا در استان کرمان

در جلسه ستاد کرونای استان کرمان با اشاره به افزایش ۶۲ درصدی بیماران کرونایی و وضعیت نگران کننده استان تاکید شد که ستاد کرونای استان باید آرایش قرارگاهی بگیرد.

به گزارش سپهر بردسیر ، ستاد کرونای استان کرمان با حضور رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و اعضای این ستاد در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار و آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان بررسی شد.

 

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این جلسه با بیان اینکه چهار شهرستان در کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند که دو شهرستان آن مربوط به استان کرمان است، اظهار داشت: در حال حاضر دو شهرستان جیرفت و منوجان وضعیت قرمز کرونا دارند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های رابر، زرند، عنبرآباد و کوهبنان نیز وضعیت نارنجی داشته و 11 شهرستان استان نیز در وضعیت زرد قرار دارند، بیان کرد: باید تلاش کرد که شهرستان‌هایی که وضعیت نارنجی و زرد دارند وضعیت آنها بدتر نشود و تیم‌های واکنش سریع باید وارد عمل شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح استان مورد تاکید است، گفت: ستاد مدیریت بیماری کرونا استان کرمان باید آرایش قرارگاهی بگیرد تا وضعیت استان به حالت عادی برگردد.

روند مراجعه و بستری بیماران در نمودار به‌شکل آسانسوری روند افزایشی دارد

مهدی احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه آمار بستری‌های کرونا در استان کرمان 62 درصد افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: روند مراجعه و بستری بیماران در نمودار به‌شکل آسانسوری روند افزایشی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه حدود 250 هزار نفر در استان کرمان هیچگونه واکسن کرونایی دریافت نکردند که در معرض خطر قرار دارند، گفت: 91 درصد جمعیت استان کرمان دوز اول، 80 درصد دوز دوم و 54 درصد دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه تاکید بر این است که کسانی که از آخرین تزریق واکسن کرونای آنها شش ماه گذشته واکسن یادآور را تزریق کنند، بیان کرد: کسانی که تاکنون هیچ واکسنی دریافت نکردند حتماً واکسیناسیون شوند تا از افزایش بیماری در سطح استان پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه شرایط استان نگران کننده است و آمار کاملاً گویا است که در شیب تندی از افزایش مراجعه و بستری بیماران کرونایی هستیم، افزود: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشترین عامل ابتلا به کرونا است و دوز یادآور کرونا در سال جاری حتماً باید تزریق شود تا از ابتلا به بیماری پیشگیری کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار