مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان خبر داد:
افتتاح بیش از ۳۹ میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی و سازندگی در استان کرمان

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان از افتتاح بیش از ۲۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی و سازندگی با اعتباری بالغ بر ۳۹ میلیارد تومان در استان کرمان خبر داد.
سپاه ثارالله کرمان

به گزارش سپهر بردسیر، سرهنگ جواد جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، با تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: نخستین روز هفته بسیج با عنوان بسیج سازندگی محرومیت‌زدایی نامگذاری شده است و در این راستا امروز افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی و سازندگی را با محوریت شهرستان کهنوج در جنوب استان کرمان با حضور سردار زهرایی، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور را در برنامه داریم.

وی با اشاره به اینکه امروز بالغ بر 250 پروژه با اعتباری بالغ بر 39 میلیارد تومان با محوریت شهرستان کهنوج افتتاح می‌شود، گفت: این افتتاحات در حوزه احداث، تکمیل و ترمیم مسکن محرومین، احداث خانه عالم، احداث مساجد، گلزار شهدا، آبرسانی روستایی و غیره است.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه آبرسانی شرب به 22 روستا در شهرستان کهنوج با کمک خیرین و گروه‌های جهادی بسیج سازندگی انجام شده است، افزود: امروز افتتاح مدرسه 6 کلاسه را در شهرستان کهنوج را داشتیم که با کمک اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و گروه‌های جهادی احداث شده است .

وی با اشاره به اینکه در دو سالی که درگیر کرونا بودیم حمایت از خانوارهایی که درگیر کرونا بودند را انجام دادیم، بیان کرد: بسیجیان ما در تمامی حوادث و بحران‌ها از جمله سیل، زلزله و غیره به عنوان نیروهای خط مقدم در کنار نیروهای هلال احمر، امدادی، اورژانس و دیگر مجموعه‌ها حضور داشتند.

 

جلالی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ساخت مسکن محرومین و مددجویان، بیان کرد: سال قبل احداث 500 واحد مددجویان را با کمک بسیج سازندگی و کمیته امداد داشتیم و امسال هم ساخت 800 واحد مددجویان کمیته امداد را در یک تفاهم‌نامه سه جانبه با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد و بسیج سازندگی در برنامه است.

وی از برگزاری همایش طلایه داران اقتصاد مقاومت در حسینیه ثارالله  شهر کرمان خبر داد و گفت: همزمان با برگزاری این همایش، افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی با حضور سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور انجام می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه دغدغه دوم ما در استان کرمان در حوزه آب کشاورزی است، ادامه داد: در این راستا احیا و لایروبی قنوات، سیستم‌های انتقال آب و استخرهای ذخیره آب را در دستور کار داریم.

 

وی با اشاره به اینکه اعتباراتی که در این حوزه واگذار می‌شود دو سال و در قالب اسناد ‌خزانه است، گفت: این اعتبارات دو سال بعد پرداخت می‌شود و این موضوع کار را کند کرده است، البته ما تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و خیران کار را انجام دهیم.

جلالی با بیان اینکه امسال نزدیک به 20 رشته قنات در استان لایروبی شد که برخی از آنها در سیل آسیب‌دیده بودند، افزود: به دنبال آن هستیم که با کمک نمایندگان، اعتبارات لایروبی در بودجه سال آینده، اعتبارات نقد باشد چرا که پایه و اساس اقتصاد روستاهای ما بر پایه آب است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال‌زایی در استان توسط بسیج سازندگی، گفت: در حوزه اشتغال سال قبل هزار و 342 اشتغال ایجاد کردیم و امسال هم تعهد ایجاد اشتغال خود را انجام دادیم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار