تمام تقلای منشی ها برای دور زدن مالیات؛
کارتخوان خراب است شگرد نخ نمای پزشکان برای فرار مالیاتی

مدتی است منشی های پزشکان از بیماران مراجعه کننده به مطب ها به عنوان یار کمکی برای دور زدن مالیات استفاده می کنند.
کارتخوان

به گزارش سپهر بردسیر؛ فرار مالیاتی واژه نام آشنایی است که این روزها بیشتر به مطب های پزشکان نزدیک شده است و بیمارانی که باید یار کمکی پزشکان در فرار از مالیات باشند تا بر درد بیماریشان افزوده شود.

ناصری یکی از شهروندان کرمانی که در مراجعه به مطب یکی از متخصصان با این مشکل روبرو شده بود گفت: مطب مجهز به کارت خوان بود، اما برای ویزیت پول نقد درخواست شد و نیز منشی من را مجبور کرد هزینه عمل داخل مطب که 600 هزار تومان شده بود را به صورت کارت به کارت پرداخت کنم.

احمدی یکی دیگر از شهروندان کرمانی در رابطه با این مشکل گفت: با توجه به این که دستگاه‌های کارت خوان بیش از ۲۰۰ هزار تومان در طی ۲۴ ساعت پول نقد نمی‌دهند در مراجعه به یکی از پزشکان متخصص مجبور به جابه جایی پول به بقیه کارت هایم شدم که کلی از وقتم را گرفت.

سامانه ۱۵۲۶ تنها پل اعلام فرار مالیاتی توسط مردم

حمید زینل پور مدیر کل مالیات استان کرمان در گفتگویی افزود: اظهار نامه های مالیاتی به سه بخش اشخاص حقیقی است که در فصل بهار انجام می شود و تا ۱۵ خرداد هر سال است که امسال تا ۱۵ تیرماه تمدید شد،  اظهار نامه اشخاص حقوقی  است که ۴ ماه پس از آغاز سال مالی باید ارائه دهند و اظهار نامه املاک اجاری و ارزش افزوده است که دوره ایی ارائه می شود و تا ۳۱ تیرماه باید ارائه  داده شوند.

با وجود آنکه در قانون، پرداخت مالیات به پزشکان و وکلا تکلیف شده اما متأسفانه برخی از پزشکان با عدم ارائه دستگاه کارتخوان ضمن دور زدن قانون و فرار مالیاتی، بیماران را به مشقت و سختی می اندازند.

پرداخت بیش از ۵ هزار و ۳۰۰  میلیارد ریال از وصولی های مالیاتی به شهرداری کرمان در سال ۱۴۰۰

حمید زینل پور با بیان اینکه مالیات اخذ شده باید برای رفاه خود مردم استفاده شود گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵ هزار۳۰۰  میلیارد ریال از وصولی های مالیاتی را به شهرداری کرمان و در سه ماهه سال جاری از ابتدای فروردین تا خرداد ماه ۱۴۰۱ نیز بیش از ۱هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به شهرداری شهر کرمان پرداخت شده است.

وی به پرداخت مالیات پزشکان اشاره کرد و گفت: هرکس درآمد داشته باشد، باید مالیات پرداخت کند، به جز کشاورزان و سود سپرده های بانکی، بنابر این شاید در سال جاری برخی پزشکان بتوانند، فرار مالیاتی کنند، اما از سال آینده عملا از کرده خود پشیمان خواهند شد، زیرا تمام اطلاعات مالی و حساب های اعضای خانواده این پزشکان در سامانه مالیاتی ثبت شده است و توان فرار برای آنها وجود ندارد.

مدیر کل مالیات استان کرمان ادامه داد: پزشکان باید از درآمد های مطب خود مالیات بپردازند، پزشکی که به منشی خود اعلام می کند حتما پول نقد با خود بیاورید قطعا فرار مالیاتی محسوب می شود حتی برخی پزشکان شماره کارت منشی خود را برای اخذ ویزیت اعلام می کنند که این هم تخلف و فرار مالیاتی است بنابراین شهروندانی که با این مشکلات روبه رو هستند، حتما با سامانه ۱۵۲۶ ارتباط برقرار کرده و مورد تخلف را گزارش دهند.

دکتر عباس پرداختی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با راه آرمان در پاسخ به این پرسش که آیا نظام پزشکی در قبال این مسئله وظیفه نظارتی ندارد تصریح کرد:  این موراد بیشتر در حوزه  نظارت اداره نظارت علوم پزشکی استان  که پیگیر موضوعات است و  اگر پزشکی از کارت خوان استفاده نکند و زحمت برای شهروندان ایجاد کند ما دروهله اول کار ارشادی و توصیه ای را داریم که همه پزشکان در جریان هستند.

ابطال پروانه پزشکانی که از کارتخوان استفاده نکند

 

وی تصریح کرد: در صورتیکه گزارشهای مردمی به دست ما برسد به صورت شفاهی و یا کتبی به وی تذکر می دهیم و برابر قانون با پزشک مربوطه برخورد خواهیم کرد و و حتی در موادری ابطال پروانه داشتیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان خاطرنشان کرد: همه پزشکان از قوانین مربوط به کارتخوان کاملا مطلع هستند و اطلاع رسانی به اندازه کافی انجام شده است و کسی که از کارتخوان استفاده نمی کند مرتکب تخلف شده است،اما در مجموع نظارت را بر عهده معاونت درمان که انجام میدهد،پس مردم می توانند شکایات خود را به یا معاونت درمان یا علوم پزشکی ارجاع دهند.

انتهای پیام/منبع : آرمان کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار