مدیر آب، خاك جهاد کشاورزی استان کرمان :
هزار میلیارد خسارت سیل به قنوات استان کرمان است

کهنوجی گفت: در سیل اخیر این استان کرمان ۱۰۶۰ رشته قنات دچار خسارت شدند و قریب به ۱۰۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده به این قنوات برآورد شده است.
قنات

به گزارش سپهر بردسیر، كهنوجی مدیر آب، خاك، امورفنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در سیل اخیر این استان، ۱۰۶۰ رشته قنات دچار خسارت شدند و قریب به ۱۰۰۰ میلیارد تومان برآورد خسارت وارد شده به این قنوات است.

 

مدیر آب، خاك، امورفنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینكه بیشترین خسارت در شهرستان های رفسنجان، زرند، شهربابك، سیرجان، بافت و كرمان بوده است، خواستار تخصیص اعتبارات استانی و ملی برای بازسازی قنوات خسارت دیده شد.

 

وی ادامه داد: با هماهنگی بخش خصوصی و استفاده از ماشین آلات سنگین، آب بعضی از قنوات خسارت دیده رها سازی شده است تا بهره برداران با آسیب كمتری مواجه شوند.

 

مدیر آب، خاك، امورفنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینكه قبل ازسفر ریاست جمهوری به این استان، ۱۷۰ میلیارد تومان برای بازسازی قنوات خسارت دیده مصوب شده بود،خواستار تسریع در تخصیص اعتبارات مذكور و همچنین اعتبار مصوبات سفر و نیز اعتبار سایر بخش های كشاورزی به بازسازی قنوات خسارت دیده ازسیل اخیر استان كرمان شد.

 

گفتنی است بیش از ۶۰ هزار هكتار از اراضی كشاورزی استان كرمان پایاب قنوات هستند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار