وزیر آموزش و پرورش در کرمان :
نیمی از املاک آموزش و پرورش سنددار نیستند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نیمی از املاک آموزش و پرورش سنددار نیستند، گفت: بیشترین املاک بدون سند آموزش و پرورش در روستاها قرار دارد.
وزیر آموزش و پرورش

به گزارش سپهر بردسیر، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در همایش روسای ادارات حقوق، املاک و حمایت قضایی آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور که در سالن همایش شهید سپهبد قاسم سلیمانی دیوان محاسبات کرمان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، اظهار داشت: استان کرمان در بسیاری از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش مبدع برنامه‌ها است که به دلیل وجود ذیجود شهید سلیمانی است.

وی با بیان اینکه باید به یک نظام حقوقی فعال تبدیل شویم و در این مسیر باید ظرفیت‌های وزارت آموزش و پرورش شناسایی و احصا شود، گفت: املاک زیادی در روستاها داریم که قانون هم به ما اجازه داده است که این املاک مولدسازی شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نیاز است که با یک دیپلماسی فعال و جدی کار را آغاز کنیم تا مشکلات جاری برطرف شود، افزود: قوانین متضاد و مغایر زیادی داریم که حتی مانع اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

 

وی با بیان اینکه این قوانین احصا شده و حتما به شورای انقلاب فرهنگی نیز ارسال می‌شود، ادامه داد: ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم که باید از آنها بهره‌برداری شود.

نوری با اشاره به اینکه نیمی از املاک آموزش و پرورش در کشور سنددار نیستند، بیان کرد: بیشترین املاک بدون سند آموزش و پرورش در روستاها هستند.

وی با بیان اینکه مستندات جهانی وجود دارد که جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف پیشرفت داشته و در بسیاری از موارد به خودکفایی رسیده است، گفت: متاسفانه حدود سه سال مدارس ما در دوران کرونا تعطیل شد و تعطیلی مدارس آسیب‌های زیادی به سیستم آموزشی کشور زد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعطیلی مدارس در کرونا آسیب‌های اجتماعی در کشور را افزایش داد، افزود: به محض باز شدن مدارس دوباره توطئه دیگری آغاز کردند تا مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شوند، تعطیلی مدارس توطئه دشمن است و باید هوشیار بود و مراقبت کرد.

 

وی با بیان اینکه تولید واکسن کرونا یکی از دلایل عصبانیت دشمن است و آنها نمی‌خواهند ما پیشرفت کنیم، گفت: در سال گذشته استان کرمان یکی از استان‌هایی بود که بیشترین جهش را در دانش‌آموزان المپیادی داشت و امیدواریم این موفقیت‌ها بیشتر شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار