محافظ حاج‌قاسم : سردار سلیمانی محور آرامش بودند
مردم و حاج‌قاسم؛ پای یک علاقه همیشگی در میان است

محافظ حاج‌قاسم می‌گوید: حاج‌قاسم آرامش ما بود، در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط هم آرام بود و آرامش می‌داد، او حتی آرامش کشور هم بود، بعد از حاجی دیگر روی آرامش را ندیدیم که امیدوارم روح ایشان و دعای خیر این شهید عالی‌مقام، آن را به ما برگرداند.
سردار سلیمانی

به گزارش سپهر بردسیر به نقل از فارس ، به سومین سالگرد شهادت سردار پر افتخار جبهه مقاومت نزدیک می‌شویم، کسی که جان و دل مردم بود و جان‌ها و دل‌ها هنوز برایش عزادارند.

 

کرمان تنها ولادت‌گاه حاج‌قاسم نیست، او در این خاک پرورش یافته و با مردم اینجا بزرگ شده است، همان‌طور که در میان مردم مقاوم کرمان روحیه سلحشوری آموخته، نجابت و رأفت و صبوری را نیز از کویر یاد گرفته است، همان‌گونه که معرفت و عزت را تمرین کرده، دینداری و ولایت‌پذیری را هم مشق کرده است، او بصیرت و فضلیت را در همین استان و در میان همین مردم آموخت و آموزش داد.

 

مردم قدرشناس کرمان عزیزش می‌دانستند و هنوز هم دوستش دارند، این عشق و ارادت دو طرفه بود، حاج‌قاسم نیز مردم کرمان را از عزیزترین کسانش عزیزتر می‌دانست و در توصیه‌ها و وصایای خود بارها به آن اشاره کرده است.

 

با هر کدام از نزدیکان حاج‌قاسم صحبت می‌کنیم، اول از علاقه او به مردم کرمان می‌گوید، مثل این‌بار که محافظ سال‌های دور و نزدیک او، این عشق را از نگاه دیگری روایت می‌کند.

 

حاج‌قاسم اعتقادی به محافظ نداشت

همان کسی که از سال ۷۲ جزو تیم حاج‌قاسم می‌شود و این گونه حرف دل را آغاز می‌کند: سردار سلیمانی چیزی به‌عنوان محافظ نداشت، چه زمانی که در کرمان بود و چه زمانی که فرمانده قدس شد و گاهی به کرمان می‌آمد.

 

وی اضافه کرد: فقط در عملیات‌ها کسی را به‌عنوان همراه با خود می‌برد.

 

شجاعت و جسارت سردار دل‌ها در عملیات‌ها برای هیچ‌کس پوشیده نیست، این همراه حاج‌قاسم نیز به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: حاجی در پیشانی عملیات‌ها حرکت می‌کرد، در اتاق جنگ نمی‌نشست که بگوید بروید، او شجاعانه به سمت خط مقدم حرکت می‌کرد و نیروها را برای کمک فرا می‌خواند.

 

وی حاج‌قاسم را دوستدار مردم و از جمله مردم کرمان دانست و گفت: همیشه هر وقت در کرمان بود، برای مردم وقت می‌گذاشت، غالبا مسیری را پیاده طی می‌کرد تا اگر کسی مشکلی، سوالی یا ابهامی دارد، بی‌واسطه بتواند با او در میان بگذارد و صحبت کند.

 

وی به بیان خاطره‌ای در این زمینه می‌پردازد و می‌گوید: حاجی یک روز در حسینیه ثارالله سخنرانی داشتند، مسیری را برای پیاده‌روی تا حسینیه انتخاب کردند، با فاصله پشت سر ایشان راه افتادم، متوجه شدند و با همان اخم‌های معروف‌شان و با حالت اعتراض به من فهماندند که نیایید.

 

وی ادامه داد: بر خلاف سایر مسؤولان، حاجی از همان درب ورودی که مردم وارد می‌شدند، وارد حسینیه شدند، بنده هم همان موقع رسیدم و در کنار حاج‌قاسم قرار گرفتم و او با همان حالت عصبانیت گفتند تو را به حضرت زهرا پشت سر من نیایید.

 

این محافظ حاج‌قاسم عنوان کرد: بارها به ما گفته بودند در کرمان هیچ خطری تهدیدم نمی‌کند، او اعتقادی به محافظ نداشت و صراحتا می‌گفت دنبال من راه نیفتید، اما ما دوست داشتیم با حاج‌قاسم باشیم، ما از سردار آرامش می‌گرفتیم.

 

وی ادامه داد: حاج‌قاسم آرامش ما بود، در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط هم آرام بود و آرامش می‌داد، او حتی آرامش کشور هم بود، بعد از حاجی دیگر آن آرامش زمانش را ندیدیم که امیدوارم روح ایشان و دعای خیر این شهید عالی‌مقام، آن را به ما برگرداند.

 

وی در ادامه آخرین دیدارش با حاج‌قاسم را روایت می‌کند و می‌گوید: کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان آخرین باری بود که حاج‌قاسم را دیدم، بعد از مراسم جمعیت زیادی پشت در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان جمع شده بود، حاج‌قاسم باید جایی می‌رفت، خواستم کمک کنم از جمعیت خارج شود، در همین زمان فرزند شهیدی می‌خواست مطلبی را با حاج‌قاسم در میان بگذارد، مانع شدم برای اینکه راه را باز کنم اندکی او را عقب کشیدم که با تلخی و عصبانیت سردار سلیمانی مواجه شدم.

 

وی ادامه داد: حاج‌قاسم آن روز با ناراحتی گفت: نمی‌فهمید فرزند شهید با من کار دارد؟ او با فرزند شهید گفت‌وگو کرد و بعد از چند دقیقه فرمود: تکه کاغذی به من بدهید، چند خطی برای آن فرزند شهید نوشت و او با خوشحالی رفت.

 

محافظ حاج‌قاسم اضافه کرد: حاج‌قاسم با خانواده شهدا انس و الفت عجیبی داشت، هیچ‌کس نمی‌تواند عمق آن را بازگو کند، جلسات زیادی با آن‌ها برگزار می‌کرد و ساعت‌ها پشت درهای بسته سخن می‌گفت و صحبت‌هایشان را می‌شنید.

 

لزوم ورود یادگاران دفاع‌مقدس به جنگ روایت‌ها

وی با تاکید بر اینکه زندگی حاج‌قاسم، افسانه نیست، ابراز داشت: همراهان او طی این سال‌ها و همین‌طور کسانی که او را می‌شناختند و با او بودند، باید در نقش راوی وارد مدارس و دانشگاه‌ها شوند و این زندگی پر از شکوه و آموزنده را روایت کنند.

 

محافظ حاج‌قاسم با بیان اینکه این بی‌اطلاعیِ نسل جدید در سال‌های آینده خودش را نشان می‌دهد، ابراز داشت: آن‌ها باید بدانند که اسوه و الگوی شهامت و شجاعت در دنیا کیست.

 

وی با تاکید بر اینکه اگر ما روایت نکنیم، دشمن آن را برعکس جلوه می‌دهد و جا می‌اندازد، گفت: هنوز نتوانسته‌ایم در این زمینه قدمی برداریم.

 

این روزها عوض کردن جای جلاد و شهید سرعت زیادی به خود گرفته و رسانه‌های معاند آن را رهبری می‌کنند، یادگاران دوران دفاع مقدس و همین‌طور همراهان و نزدیکان این چهره بین‌المللی مقاومت، وظیفه سنگینی برعهده دارند و باید جهادگونه وارد عمل شوند، در این جنگ روایت‌ها پیروز شده و توطئه دشمنان را خنثی کنند.

 

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار