جانشین ستاد کرونای استان کرمان خبر داد:
فعالیت مجدد طرح شهید سلیمانی در کرمان/هیئت‌ ها، مردم را از عادی انگاری خارج کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان کرد: در زمان برگزاری مراسم در فضای بسته حتما الزام استفاده از ماسک، فاصله گذاری و تهویه مناسب در نظر گرفته شود و تاکید داریم افراد مسن و افراد دارای بیماری زمینه ای در مراسمی که در فضای باز برگزار می شود، شرکت کنند و مدت زمان برگزاری مراسم حدود ۱۸۰ دقیقه است.
رحمان جلالی

به گزارش سپهر بردسیر، رحمان جلالی شامگاه ۱۰ مردادماه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در کرمان اظهار کرد: تعداد شهرهای قرمز استان کرمان افزایش پیدا کرده و در حال حاضر ۱۳ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی، شش شهرستان نارنجی و چهار شهرستان زرد هستند.

 

وی با بیان اینکه با توجه به عزاداری ماه محرم کمیته های نظارت و مراسم فعال تر شده، افزود: طرح شهید سلیمانی را مجددا فعال کردیم و اقدام دیگر فعال کردن تیم های واکنش سریع با هدف شناسایی کانون های بیماری و جلوگیری از گسترش بیماری بود و نظارت ها را در همین راستا نیز فعال کرده ایم.

 

جلالی با اشاره به اینکه واکسیناسیون، مدیریت هوشمند و رعایت پروتکل های بهداشتی در کنترل بیماری کرونا سه اصل مهم است، تصریح کرد: امسال با توجه به واکسیناسیون گسترده و همکاری مردم، محدودیت در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم را کاهش دادیم و شیوه نامه جدید ابلاغ شده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان کرد: در زمان برگزاری مراسم در فضای بسته حتما الزام استفاده از ماسک، فاصله گذاری و تهویه مناسب در نظر گرفته شود و تاکید داریم افراد مسن و افراد دارای بیماری زمینه ای در مراسمی که در فضای باز برگزار می شود، شرکت کنند و مدت زمان برگزاری مراسم حدود ۱۸۰ دقیقه است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: همه موارد مربوط به مدیریت کرونا از طریق سخنگوی ستاد و نکاتی که مربوط به درمان، واکسیناسیون و توصیه های پزشکی است، توسط سخنگوی دانشگاه به مردم اعلام می شود و مردم نباید به مطالب فضای مجازی و منابع غیررسمی توجه کنند.

 

جانشین ستاد کرونای استان کرمان با تاکید بر اینکه بهترین تریبون هیئت ها هستند که مردم را از عادی انگاری خارج کنند و لازم است پروتکل ها رعایت شود تا محرم باشکوهی با رعایت شیوه نامه ها داشته باشیم بیان کرد: ایستگاه های صلواتی در مواد توزیعی رعایت نکات بهداشتی و زدن ماسک را داشته باشند و تجمع در مقابل موکب ها نداشته باشیم.

 

وی درباره زائران اربعین حسینی نیز گفت: ارتباط بین سامانه ایران من و سماح برقرار شده و کسانی قصد شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین را دارند، باید واکسیناسیون کامل صورت گرفته باشد و مبنای ما سه دز واکسن است.

 

جلالی با بیان اینکه در وسائل حمل و نقل عمومی، مراکز زیارتی و هیئت ها زدن ماسک الزامی است، تصریح کرد: بر واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال برای بازگشایی مدارس تاکید داریم و دانشجویان باید حتما دز یادآور را تزریق کنند.

 

شرایط شیوه نامه های محرم خیلی سخت نیست

 

حجت الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فضای عمومی جامعه عادی انگاری اتفاق افتاده و در هیئت ها بعضا مواردی نیز به چشم می خورد و شرایط شیوه نامه ها خیلی سخت نیست.

 

وی افزود: در مجموع آنچه که می بینیم در مجالس همت و قصد جدی هیئتی ها برگزاری مراسم با شیوه نامه های بهداشتی است اما برخی موارد عادی انگاری هایی وجود دارد.

 

حقانی تصریح کرد: نظارت و بازرسی وجود دارد و هیئتی ها باید خودشان دغدغه مند باشند به دلیل اینکه خوشان در موارد دیگر جلودار بوده اند و برگزاری مراسم در دوران کرونا نشان داد که هیئتی ها خود را با کرونا تطبیق دادند و مراسم برگزار کردند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: ما در گردهمایی های قبل ازماه محرم موارد را تذکر داده ایم و هیئتی ها باید موارد را به صورت جدی رعایت کنند و ما نیز ساز و کار نظارت را داریم ضمن اینکه اعلام شده در ساعات پایانی شب باید مراسم ختم شود و بعد از ساعت ۲۴ ادامه ندهند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار