وفایی سرپرست فرمانداری بردسیر :
شبکه فرسوده آب و کارخانه قند بردسیر در سفر دولت تعیین تکلیف شود

سرپرست فرمانداری بردسیر گفت: تعیین تکلیف کارخانه قند، تکمیل مجتمع فرهنگی هنری ارشاد و اصلاح شبکه فرسوده آب در میان مشکلات کمبودها، طرح های نیمه تکمیل و در دست اقدام این شهرستان، در اولویت سفر وزیر اقتصاد و دارایی قرار دارند.
وفایی

به گزارش سپهر بردسیر، حمزه وفایی سرپرست فرمانداری شهرستان بردسیر طی گفتگویی درباره پروژه های در دست اقدام و مهم شهرستان بردسیر که نیاز به توجه ویژه دولت خدمتگزار و رییس جمهور دارد، گفت: با توجه به کمبود آب در بیشتر روستاهای بردسیر، طرح احداث مجتمع های آبرسانی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار برای تامین آب شرب مردم حیاتی است.

 

وی با بیان اینکه طبق بررسی های انجام گرفته شهرستان بردسیر به ۳۰ مجتمع آبرسانی نیاز دارد ادامه داد: منطقه لاله زار آب دارد، ولی با هدررفت آب مواجه است.

 

سرپرست فرمانداری بردسیر عنوان کرد: روستاهای لاله زار با کمبود آب شدید مواجه هستند و با تانکر آبرسانی می شوند لذا برای ساماندهی و جلوگیری از هدر رفت آب، نیازمند ایجاد یک سد هستیم که در آینده شهر و بخش لاله زار با کمبود آب مواجه نباشد.

 

وی گفت: درحال حاضر بسیاری از نقاط لاله زار چه در شهر و چه بخش لاله زار با تانکر آب رسانی می شود، همچنین بازسازی شبکه فرسوده آب در شهر بردسیر یکی از طرح های مهمی است که مانع هدر رفت آب در این شهر می شود.

 

وفایی بیان داشت: فرسودگی شبکه آب باعث شده روزانه در نقاط مختلف نشت آب، ترکیدگی لوله و تعمیر مداوم توسط اداره آب صورت پذیرد، در حالی که به دلیل فرسودگی بیش از حد شبکه، این تعمیرات به هیچ وجه کارساز و مفید نیست.

 

بردسیر دستگاه پایش آلایندگی هوا ندارد

وی اضافه کرد: بردسیر به علت افزایش آلایندگی هوا و وجود ریزگردها، نیاز به دستگاه های پایش آلایندگی دارد اما متاسفانه این شهر دستگاه پایش آلایندگی هوا ندارد.

 

سرپرست فرمانداری بردسیر افزود: زیرساخت های لازم نیز در مناطق گردشگری ملی مانند لاله زار، باغبزم و محمودآباد وجود ندارد.

 

تعیین تکلیف کارخانه قند

 

وفایی گفت: تعیین تکلیف واحدهای تولیدی بزرگ که تعطیل یا نیمه فعال شده است، همانند کارخانه قند که در روزگاری مهم‌ترین کارخانه بردسیر بوده و به تعطیلی کشیده شد. در دستور کار قرار دارد.

 

وی اضافه کرد: در حوزه راهداری، تهیه ماشین آلات سنگین مانند گریدر، بیل مکانیکی و غیره برای اداره راهداری که با کمبود ماشین آلات و بعضا ناوگان فرسوده مواجه است، ضروری است.

 

احداث سالن ورزشی

 

سرپرست فرمانداری بردسیر در عین حال گفت: در بخش ورزش این شهرستان حتی یک سالن ورزشی استاندارد برای برگزاری مسابقات ورزشی وجود ندارد و سالن های کوچک موجود نیز فقط سالن تمرینی هستند.

 

وی ادامه داد: برای تکمیل اماکن ورزشی سالن سقف کوتاه روستای باغابر و زورخانه شهر گلزار نیاز به بودجه برای تکمیل و تجهیز دارند.

 

ضرورت احداث مجتمع فرهنگی هنری و مصلی

 

وفایی ابراز داشت: در حوزه فرهنگ درخواست ایجاد یک مجتمع فرهنگی و هنری داریم که نیاز این شهرستان است و متاسفانه فاقد آن است. همچنین تقاضای تاسیس سینما در این شهرستان داریم. همچنین اسکلت مجتمع فرهنگی هنری از سال ۸۹ در این شهرستان نیمه کاره و بلاتکلیف رها شده است.

 

وی افزود: نیاز به احداث مصلی برای شهر بردسیر وجود دارد. مصلی فقط برای برپایی نماز نیست، بلکه شامل سالن اجتماعات، کتابخانه و واحدهای مختلفی است که می‌تواند بخشی از نیازهای فرهنگی شهرستان را مرتفع سازد.

 

احداث مرکز درمانی و توانبخشی

 

وی خاطرنشان کرد: در بخش بهداشت از آنجایی که یک سری مراکز درمانی توسط خیرین سلامت ساخته شده، لذا تجهیز این مراکز با دستگاه ها و امکانات پزشکی، تامین پزشک، همچنین تجهیز مرکز غربالگری سرطان از نیازهای بهداشتی شهرستان است.

 

ایجاد مرکز توانبخشی برای بهزیستی که بتواند خدمات توانبخشی به مردم ارائه دهد نیز یکی از نیازهای ضروری در حوزه خدمات توانبخشی و بهزیستی شهرستان است.

 

اصلاح محورهای مواصلاتی

 

وفایی گفت: اصلاح محورهای مواصلاتی شهرستان که از نقاط حادثه خیز استان نیز است، بسیار مهم و اساسی است. از جمله محور مواصلاتی بهرامجرد به نگار که متاسفانه روزانه در آن حوادث رانندگی به وقوع می پیوندد.

 

وی با بیان اینکه ایجاد محور مواصلاتی بردسیر – رفسنجان که می تواند شهرستان بردسیر را به رفسنجان متصل کند افزود: در این رابطه سه نقطه پیشنهادی روستاهای هجین، دستجرد و روستای شاهزاده عباس که هرکدام قابلیت‌های ویژه‌ای دارند، قابل مطالعه و بررسی است.

 

وی ادامه داد: از فواید این محور مواصلاتی نزدیک شدن روستاها به هم، نزدیک شدن به شهرستانهای سیرجان و رفسنجان و کرمان و مرتفع شدن بسیاری از مشکلات می باشد.

 

تقویت شبکه مخابرات و گاز رسانی

 

سرپرست فرمانداری بردسیر اذعان داشت: با توجه به سردسیر بودن این شهرستان، در حوزه گازرسانی مناطق سردسیر و کوهستانی بسیاری در این شهرستان باقی مانده که مناطق در دسترس تر آنها از نعمت گاز برخوردار شده، ولی مناطق صعب العبور و غیرقابل دسترسی از نعمت گاز لوله کشی برخوردار نیستند.

 

وفایی همچنین گفت: در حوزه مخابرات و اینترنت نقاط کور بسیاری در شهرستان و حتی شهر بردسیر وجود دارد و وضعیت آنتن دهی و زیرساخت‌های اینترنتی مشکل دارد و نیاز به ایجاد، تجهیز و تکمیل زیرساخت های مخابراتی شهرستان داریم.

 

کشاورزی و آبخیزداری

 

وی افزود: در حوزه آبخیزداری ایجاد سدهای خاکی و بندهای سیمانی برای جلوگیری از هدر رفتن آب در حوزه منابع طبیعی پیشنهاد می شود که حدود ۲۰ نقطه مطالعه، بررسی و قابل اجراست.

 

وی یادآور شد: در بخش کشاورزی نیاز به احداث استخرهای ذخیره آب، احیا، مرمت و لایروبی قنوات، تکمیل و احداث پروژه‌های کشاورزی نیمه تمام، تخصیص اعتبارات برای خسارتهای سرمازدگی و خشکسالی و خسارت های مختلف کشاورزان و دامداران است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار