مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان خبر داد :
رتبه اول سامانه رصد اشتغال در استان کرمان به بردسیر اختصاص یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: شهرستان بردسیر در آمار سامانه رصد اشتغال با توجه به تعهدش رتبه اول در استان را کسب کرده است.
فولاد

به گزارش  سپهر بردسیر، حمزه وفایی سرپرست فرمانداری بردسیر در جلسه کمیته تخصصی اشتغال و کارآفرینی شهرستان اظهار کرد: در سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان بردسیر موفق به کسب رتبه اول اشتغال شده است.

 

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی برای کارکنان مشاغل صنعتی باید تلاش و برنامه‌های بیشتری داشته باشیم، افزود: :متقاضیان زیادی در حوزه مشاغل خانگی داریم اما سهمیه کمی به بردسیر اختصاص داشته که به پایان رسیده است   که از مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی درخواست بیشتر شدن این سهمیه را داریم.

 

محمدرضا مصباح مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بر کارآمدبودن کارکنان دستگاه‌ها تأکید و اظهار کرد: شهرستان بردسیر در آمار سامانه ثبت رصد اشتغال با توجه به تعهدش رتبه اول در استان را کسب کرده است که جای تقدیر و تشکر از فرمانداری و مدیران شهرستان را دارد.

 

وی بیان کرد: سامانه رصد مشاغل علاوه بر آمار و ارقام شغل‌ها توسط تماس تلفنی وزارت کار رصد و راستی‌آزمایی می‌شود.

 

مصباح با بیان اینکه جمعیت روستایی باید تثبیت شود و طرح‌هایی مولد و ماندگار در روستاها اجرا شود، عنوان کرد: نرخ بیکاری در استان در نیمه اول سال گذشته ۱۱.۲ بوده است و امسال به ۸.۲ رسیده است و با توجه به ظرفیت استان جای کار دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مشاغل خانگی بودجه‌ای به استان تخصیص داده شد که با توجه به ضریب محرومیت بین شهرستان‌ها تقسیم شدکه ۵۰۰ میلیون تومان به تسهیلات شهرستان بردسیر اضافه می‌شود.

 

مصباح در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اداره ما موظف است هرجا تبعه خارجی غیرمجاز به کار گرفته شده را مشمول پرداخت جریمه کند و اگر نپذیرفت باید از مراجع قانونی بدون مماشات پیگیری شود و اداره کار دو روز در هفته گشت ویژه بازرسی از کار داشته باشد و اصناف و  کارفرمایان هم در مورد تبعات این مسأله آگاه شوند.

 

وی ابراز کرد: در مورد معدن درآلو صحبت شده است که از هر دو منطقه جذب نیرو داشته باشد که برای راستی‌آزمایی باید شخصا از معدن بازدید خواهم کرد.

 

مصباح در خصوص حذف برخی از مشاغل خانگی گفت: براساس ضوابط اداره بهداشت باید مشاغل خانگی امنیت غذایی داشته باشند و بعضی مشاغل برای کنترل دقیق و درست  امنیت غذایی حذف شده‌اند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار