رئیس دادگستری شهرستان بردسیر خبرداد:
حوزه قضائی شهرستان بردسیر، پیشتاز در پیشگیری از وقوع جرم

رئیس دادگستری شهرستان بردسیر گفت: فعالیت های پیشگیرانه در بردسیر موفقیت های زیادی به ارمغان آورده تا جایی که توانستیم رتبه های برتر استان در پیشگیری از وقوع جرم را داشته باشیم.
بردسیر

به گزارش سپهر بردسیر ، محمد سالاری رئیس دادگستری شهرستان بردسیر به ارتقاء امنیت این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: حوزه قضایی شهرستان بردسیر، در بسیاری از شاخص های ارزیابی در زمره حوزه های برتر می باشد که این مهم، نتیجه اقدامات جهادی قضات و کارکنان اداری بوده است.

وی یادآور شد: ساعت کاری کارکنان اداری و قضایی در بردسیر محدود به وقت اداری نبوده و بیش از آن در راه تحقق اهداف قوه قضائیه و خدمت به مردم در محل کار  حاضر گردیده اند.

رئیس دادگستری شهرستان بردسیر بخشی از اقدامات مهم امنیتی منطقه تحت مدیریت خود را برشمرد و خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد کنترل مجرمین حرفه ای و خطرناک در شهرستان، پیشگیری از تجمعات غیرقانونی، پیشگیری از معضلات امنیتی کامیون داران در شهرستان، تخریب پاتوق های شهر در چندین فاز، اجرای طرح های پیشگیری از سرقت در سطح شهر، راه اندازی دوربین پایش تصویری در میدان اصلی شهر، پلمپ نمودن کارگاه های ضایعاتی غیر مجاز، تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی و بررسی پایش تصویری دردوران انتخابات، از آن جمله می باشد.

 

سالاری اضافه کرد: توجه به زندانیان و خانواده آنها و قرار دادن ایشان در مسیر اصلاح با همکاری مردم و کلیه نهاد های شهرستان، از دیگر اقدامات مهم این مجموعه بوده است.

رئیس دادگستری شهرستان بردسیر از اقدام در جهت نهضت دسترسی آسان به قضات دادگستری سخن گفت و تصریح کرد: این طرح در شهرستان بردسیر مورد توجه جدی قرار گرفت و قضات ضمن حضور در بخش ها و روستاها این نهضت را بیش از پیش مد نظر قرار دادند.

سالاری توجه به حقوق عامه را از دیگر فعالیت های مهم حوزه قضائی شهرستان بردسیر دانست و ابراز داشت: جابجایی تیر های برق در چندین نقطه شهرستان به منظور پیشگیری از تصادفات، پیگیری مشکل انتقال آب از بردسیر به رفسنجان، اجرای طرح های نوبت دهی مجازی کامیون داران، پیگیری اجرای مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم در بخش های مختلف شهرستان، اصلاح نقاط حادثه خیز در بخش تصادفات و اقدامات انجام شده در خصوص پیشگیری از تصادفات به کمک شهرداری و ادرات مرتبط، از جمله اقدامات شاخص حوزه قضایی شهرستان بردسیر است.

وی از تلاش برای رفع موانع تولید در کارخانه های قند و فولاد در این شهرستان سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: پیرو منویات مقام معظم رهبری، حوزه قضایی شهرستان بردسیر با تشکیل کارگروه حمایت از تولید و اشتغال، برای رفع موانع تولید در کارخانه قند و رفع مشکل تولید در کارخانه فولاد به علت محدودیت برق و همچنین پیگیری واریزی جهت فروش و راه اندازی مجدد کارخانه قند بردسیر از تولید داخلی حمایت نموده است.

رئیس دادگستری شهرستان بردسیر عنوان کرد: بازدید مستمر از بازداشتگاه ها و تحت نظرگاه های حوزه قضایی و بازدید از زندان و بازداشتگاه موقت و کانون اصلاح و تربیت استان، بررسی و راه اندازی کمپ بانوان شهرستان و ایجاد شعب تخصصی رسیدگی به جرائم مشخص از دیگر اقدامات مهم قضایی در این حوزه محسوب می شوند.

سالاری سند تحول قوه قضائیه و بیانیه گام دوم را محور فعالیت های حوزه قضائی شهرستان بردسیر دانست و تاکید کرد: این روند در سال گذشته اجرا شده و در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی استفاده از فناوری های نوین قوه قضائیه را نقطه شاخص دادگستری بردسیر دانست و گفت: 95 درصد ابلاغیه ها در دادگاه و 97 درصد ابلاغیه ها در حوزه قضایی شهرستان به نحو کاملاً الکترونیک بوده است.

 

وی یادآور شد: تشکیل پنج هزار و 412 پرونده تمام الکترونیک در دادگاه و 13 هزار و 278 پرونده تمام الکترونیک در حوزه قضایی شهرستان در سال گذشته و برگزاری 84 جلسه دادرسی الکترونیک توسط همکاران، از دیگر دستاوردهای فناوری اطلاعات در این حوزه قضایی به شمار می روند.

رئیس دادگستری شهرستان بردسیر ابراز داشت: عدم امکان ثبت نام اتباع بیگانه در سامانه ثنا و وجود مهانشهر اتباع در این حوزه مانع تحقق 100 درصد ابلاغ الکترونیک گردیده است.

سالاری در پایان عنوان کرد: پیشرفت های قابل ملاحظه شعبه اول بازپرسی و 101 دادگاه کیفری 2 شهرستان که مورد تقدیر دادستان محترم کل کشور و رئیس محترم دادگستری قرار گرفته است افتخاری برای مجموعه قضایی شهرستان بردسیر می باشد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار