محمودآبادی مدیر پشتیبانی طرح های توسعه گهرزمین در بردسیر،
بومی گزینی اولویت جذب نیروها در کارخانجات گهرزمین خواهد بود

محمودآبادی مدیر پشتیبانی طرح های توسعه گهرزمین گفت : بومی گزینی اولویت جذب نیروها در کارخانجات گهرزمین خواهد بود

به گزارش سپهر بردسیر، محمودآبادی مدیر پشتیبانی طرح های توسعه شرکت سنگ آهن گهرزمین در جمع خبرنگاران گفت : با هدف سرمایه‌گذاری ماندگار و ایجاد توازن در استان کرمان، در زمان استانداری علیرضا رزم‌حسینی توافقنامه‌ای جهت احداث کارخانجاتی برای تکمیل زنجیره فولاد در شهرستان بردسیر منعقد شد.

 

وی ادامه داد : منطقه صنعتی بردسیر براساس آخرین اصلاحات نقشه جامع شهر بردسیر، خارج از محدوده شهری است که قابلیت اجرای طرح در این منطقه وجود دارد.

مدیر پشتیبانی طرح های توسعه گهرزمین با بیان این مطلب که شهر بردسیر برای سرمایه‌گذاری انتخاب شد، اظهار کرد: بیش از ۲.۵ میلیارد یورو در این منطقه سرمایه گذاری می‌شود.

 

محمود آبادی افزود : مجوز احداث دو کارخانه‌ آهن اسفنجی، گندله سازی و همچنین ذوب آهن در بردسیر اخذ شده است تا چرخه تولید فولاد در منطقه صنعتی بردسیر تکمیل شود.

 

وی بیان داشت : با راه‌اندازی این کارخانجات زمینه اشتغال ۵۰۰۰ نفر به طور مستقیم و برای ۱۸۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می‌شود که تا حدودی مشکل اشتغال کرمان و بردسیر حل خواهد شد.

 

مدیر پشتیبانی طرح های توسعه گهرزمین بومی گزینی را اولویت جذب نیروها در این کارخانجات اعلام کرد و افزود: برای راه‌اندازی این چهار کارخانه به زمینی به وسعت ۳۰۰۰ هکتار نیاز است که تاکنون ۲۱۴ هکتار آن در اختیار شرکت گهرزمین قرار گرفته است.

 

وی افزود : مقرر است برای رفع نیاز گازی این کارخانجات یک خط ۲۴ اینچی از شهر باغین به این منطقه کشیده شود و یک خط انحرافی از خط انتقال آب خلیج فارس برای تامین نیاز آبی آن منتقل شود. همچنین  نیاز برقی این کارخانجات با احداث دو نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی تامین می‌شود و تا آن زمان برق کارگاهی آن از برق نگار تامین خواهد شد.

 

قویدل رئیس کارگاه شرکت فکور صنعت تهران مستقر در پروژه آهن اسفنجی بردسیر نیز گفت : برای احداث این کارخانه به ۱۲ هزار تن میلگرد نیاز است که تا کنون ۳۰۰۰ تن میلگرد تخلیه شده است.

 

طبق اعلام قویدل، هدف گذاری شده که آهن اسفنجی و نورد گرم در منطقه بردسیر تولید شود اما هنوز مجوز نورد گرم اخذ نشده است.

 

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار