وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
باور۳۷۳ نقش مهمی در ارتقاء توان پدافندی کشور دارد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: وزارت دفاع مأموریت تأمین نیازمندی‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی نیروهای مسلح را در مقابله با تهدیدات و دفاع از مرزها به‌ویژه مرزهای هوایی به‌عهده دارد.

به گزارش سپهر بردسیر، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از موشک صیاد4B، این سامانه را یک دستاورد بزرگ در حوزه دفاعی و ملی معرفی کرد و گفت: وزارت دفاع مأموریت تأمین نیازمندی‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی نیروهای مسلح را در مقابله با تهدیدات و دفاع از مرزها به‌ویژه مرزهای هوایی به‌عهده دارد.

 

وزیر دفاع با بیان اینکه تحقیقات درباره این سامانه از سال‌های قبل آغاز شد، تصریح کرد: متخصصان ما در وزارت دفاع و صنعت دفاعی موفق شدند در تولید یکی از سامانه‌های برد بلند که به نام باور373 نام‌گذاری شده است، اقدامات خود را ساماندهی و دنبال کنند.

 

وی ادامه داد: برد درگیری سامانه باور373 در ابتدا 200 کیلومتر بود و‌ با ارتقای این سامانه در آخرین آزمایش انجام‌شده با همت عزیزان نیروی پدافند هوایی ارتش این سامانه در راستای مقابله با اهداف هوایی دورایستا، موشک‌های بالستیک و انواع هواپیماهای جنگنده و بمب‌افکن موفق شد هدف مورد نظر را در برد 305کیلومتری مورد اصابت قرار بدهد.

 

امیر آشتیانی با اشاره به سایر قابلیت‌های سامانه باور373 تصریح کرد: سامانه مذکور این قابلیت را دارد تا با 6 هدف درگیر شود و آن‌ها را منهدم کند و بسیاری از کشورهای صاحب فناوری در دنیا آرزوی داشتن چنین سامانه‌ای را دارند.

 

وی ادامه داد: قطعاً این سامانه در ارتقای توان رزم نیروهای مسلح نقش‌آفرینی بسیاری خواهد داشت‌.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار