فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خبر داد :
افتتاح هزار و ۷۴۶پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتبار بیش از ۷۹میلیارد تومان از ابتدای امسال در استان

فرمانده سپاه استان کرمان از افتتاح هزار و ۷۴۶پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتبار بیش از ۷۹میلیارد تومان از ابتدای امسال در استان خبر داد.
سپاه

به گزارش سپهر بردسیر، سردار حسین معروفی  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تبریک فرارسیدن سوم شعبان میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهار داشت: برای بزرگداشت روز پاسدار در استان کرمان برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده و ویژه برنامه بیعت با فرمانده در گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بعثت نبی مکرم اسلام بزرگ‌ترین رویداد تاریخ بشری بود که برای تمام بشریت است و فقط معطوف به مسلمانان نمی‌شود گفت: خداوند در قرآن کریم فرمود “ما با شما انسان‌ها عهد و پیمان بستیم، اما بشر تمرد کرد.”

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه به فرموده قرآن کریم “اسلام فراگیر می‌شود و دنیا را فرا می‌گیرد افزود: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی ایران همان مکتب اسلام را ساری و جاری کرد و سپاه پاسداران برای حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب تشکیل شد.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران یک نیروی صرفاً نظامی نیست و ماموریتش به جغرافیای ایران اسلامی معطوف نمی‌شود ادامه داد: رسالت سپاه پاسداران گسترش انقلاب اسلامی ایران بوده و در کنار ماموریت‌های نظامی، ماموریت نرم و فرهنگی هم دارد.

سردار معروفی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس اعتقاد قلبی و باورهای دینی است بیان کرد: سپاه در کنار مردم و با مردم است و در همین راستا در تمام بحران‌ها کنار مردم بوده و خود را فدایی مردم می‌داند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران، عباس انقلاب است و اعتقاد داریم اگر دشمن بخواهد به خیمه‌گاه امام و انقلاب برسد باید از عباس بن علی (ع) عبور کند گفت: برای خدمت به مردم از هیچ کس اجازه نخواهیم گرفت چرا که مردم را حاکم انقلاب می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه برای خدمت به مردم هیچ خط‌کش سیاسی نداریم ادامه داد: برای ما اصلاً مهم نیست مردم ما به چه کسی رای دادند و از چه جناح و گروهی هستند؛ نگاه سپاه جامع الاطراف است و در رسالت خدمت به مردم مکان، لباس و زمان نمی‌شناسد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در تشریح خدمات یک سال گذشته سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ما در سپاه مجری و سرباز امام خمینی (ره) هستیم و فرمایشات حضرت آقا را اجرا کردیم.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکل کم آبی استان، قرارگاه آبرسانی مرد میدان شهید حاج قاسم سلیمانی تشکیل شده است افزود: حدود هزار و 200 روستای استان کرمان مشکل کمبود آب شرب دارند و برخی از آنها با تانکر آبرسانی می‌شود.

سردار معروفی با اشاره به اینکه در جلسات متعدد با خیرین مقرر شد در مراحل مختلف و در هر مرحله به 63 روستا به نیت سن مبارک حاج قاسم آبرسانی شود ادامه داد: تاکنون به 340 روستا از ابتدای امسال آبرسانی شده که بیش از 840 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون 852 کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده و کانال ایجاد کردیم گفت: حدود 170 هزار نفر در استان کرمان تا سوم خرداد سال آینده از نعمت آب شرب برخوردار می‌شوند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه با آبرسانی به این مناطق، مشکل بهداشت مردم نیز برطرف می‌شود افزود: تا آب مردم در منطقه‌ای تامین نشود اقدام به مسجدسازی نمی‌کنیم چرا که آب ضرورت طهارت مردم است.

وی با بیان اینکه دولت با این شرایط اقتصادی امکان انجام دادن تمام کارها را ندارد و ما به کمک دولت آمدیم عنوان کرد: هزار و 746 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتبار 79 میلیارد و 105 میلیون تومان از ابتدای امسال در استان کرمان افتتاح شده و به بهره‌برداری رسیده است.

سردار معروفی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته 259 میلیارد و 119 میلیون تومان کمک‌های مؤمنانه در استان در قالب بسته‌های معیشتی توزیع شده است گفت: هزار و 179 سری جهیزیه بین زوج‌های جوان خانواده‌های نیازمند نیز توزیع شده است.

وی به اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این راستا برای 8 هزار و 742 نفر دوره آموزشی مهارت افزایی در استان برگزار و برای 2 هزار و 872 نفر با اعتبار بیش از 11 میلیارد تومان تسهیلات از طریق بسیج اشتغالزایی شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه سپاه در سیل جنوب و شرق استان کرمان به کمک مردم شتافت افزود: در فاز اول امدادرسانی به مردم در دستور کار قرار گرفت و قرارگاه‌های سپاه از قبل آمادگی داشتند.

وی با اشاره به اینکه تمام نیروهای سپاه در رده‌های مختلف از هوا و فضا، بهداشت و درمان، تیپ مهندسی و گروه‌های جهادی پای کار آمدند و خدمت‌رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف آغاز شد گفت: لایروبی خانه‌های مردم سیل‌زده توسط گروه های جهادی در دستور کار قرار گرفت.

سردار معروفی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور بحث فوریت ادامه سیل‌بند جیرفت تصویب شد که اقدام جهادی خیلی بزرگی بود افزود: راه نجات کشاورزی جنوب استان کرمان، کشاورزی تجاری است.

وی با اشاره به اینکه دولت قبل به حرف ما گوش نکرد اما باید در این دولت مشکل کشاورزان جنوب استان را برطرف کنیم بیان کرد: مشکلات جنوب استان کرمان در بحث کشاورزی بسیار متعدد است و باید برای رفع مشکلات در این زمینه تلاش کنیم نه اینکه بگوییم کشاورزی نکنید خراب می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه دولت باید برای محصولات کشاورزی جنوب بازاریابی کند و این امکان وجود دارد گفت: توسعه همراه با توازن و عدالت اهمیت دارد و ما در شرق استان کرمان در شهرستان‌های ریگان و فهرج هم محرومیت داریم و مردم مشکل دارند.

وی با اشاره به اینکه در زمان بحران باید از مردم محلی کمک گرفت چرا که به منطقه محل سکونت خود آشنا هستند افزود: بعد از سیل تاکنون 61.5 کیلومتر سیل‌بند در منطقه سیل‌زده احداث و 16.5 کیلومتر مسیر رودخانه‌ها در استان کرمان لایروبی شده است.

سردار معروفی با بیان اینکه در 23 نقطه استان طرح کرامت اجرا می‌شود که شش نقطه حاشیه نشین در حاشیه شهر کرمان است ادامه داد: اردوگاه کرامت سپاه فعال است و امسال 580 نفر افراد دارای اعتیاد در این اردوگاه ترک داده شدند و برنامه‌ریزی برای اشتغال آنها با کمک شهرداری کرمان در برنامه است.

وی با عنوان اینکه 3 هزار و 700 گروه جهادی در سامانه سپاه ثبت شدند که تاکنون هزار و 400 گروه جهادی دارای مجوز شدند گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سند بالادستی نظام است و نباید در حد شعار بماند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه تمام مسئولان استان باید تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند اظهار داشت: گفتمان امامین انقلاب اسلامی و مکتب شهید سلیمانی باید عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه سپاه از ابتدای کرونا در کنار کادر درمان بوده و خدمت‌رسانی کرده است افزود: راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون، راه‌اندازی کارگاه‌های جهادی تولید ماسک و حضور بسیجیان در بیمارستان‌ها در کنار کادر درمان و توزیع بسته‌های معیشتی بین آسیبدیدگان از کرونا بخشی از این خدمات بود که در قالب طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا در استان انجام شد.

سردار معروفی با بیان اینکه در هفته پاسدار در کرمان رزمایش کمک مؤمنانه و توزیع بسته‌های معیشتی را در برنامه داریم گفت: توزیع 110 سری جهیزیه در هفته پاسدار در استان کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار