اربعین و راهپیمایی عاشقان و دلدادگان امام حسین (علیه السلام)
استقبال بی نظیری دیار کریم اهل بیت از راهپیمایی اربعین

اربعین نماد بزرگ آزادگی و حق‌خواهی و شجاعت در برابر ظلم دستگاه جور یزید و یزیدیان است که همه ساله شیعیان به مقصد دل‌ها پا در بیابان‌های گرم و سوزان عراق می‌گذارند تا تشنه لبی و ستمی را که برخاندان پیامبر (صلی الله علیه وآله) شده بود درک کنند.

به گزارش سپهر بردسیر،  در سال‌های اخیر به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (علیه السلام) که به تعبیر بسیاری از بزرگان دین، می‌توان به عنوان “حج بزرگ شیعه” نام برد، منشأ تحولات عظیمی بوده شاهد هستیم.

 

اربعین یک فرصت بسیار بزرگ است و جمعیتی به عظمت مراسم راهپیمایی اربعین در هیچ کجای دنیا نداریم و همه ساله بر عظمت آن افزوده می‌شود و با گرمای هوا تشنگی و سختی راه باز مردم سختی‌ها را می‌پذیرند و از اربعین جا نمی‌مانند.

 

امام حسین (علیه السلام) چراغ راه هدایت است و ما را از ظلمت و تاریکی نجات می‌دهد، ومعرفت  بیشتر نسبت به قیام عاشورا و اهداف آن به ما کمک می‌کند در تا در مسیری که سیدالشهدا (علیه السلام) و یاران وفادار آن حضرت قرار گرفتند، بایستیم و در این راه عزتمندانه حرکت کنیم.

 

واقعه عاشورا و راهپیمایی اربعین ، تجلی روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم و نجات‌بخش بشریت از ظلمت و بیدادگریست.

 

پیاده‌روی اربعین یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی میان شیعیان است که گاهی اوقات مسلمانان سنی، مسیحیان و پیروان دیگر آیین‌ها نیز حضور پیدا می‌کنند. در این گردهمایی بزرگ افرادی از همه قشرها و قومیت‌ها در آرامش و امنیت در کنار هم قرار می‌گیرند.

 

این همبستگی برای دشمنان و مخالفان ترسی عظیم ایجاد کرده است به همین علت هرساله شبهات و تردیدهایی را در بین مردم ایجاد می‌کنند آن را یک نماد و امری سیاسی قلمداد می‌کنند که پیشینه‌ای ندارد.

 

گزارش میدانی خبرنگارسپهر بردسیر از راهپیمایی مردم بردسیر ، حضور بی نظیر بردسیریها و پیمودن مسافت گلزارشهداتا امامزاده سید محمد و عبور از خیابانهای شهید گرکانی – شریعتی – میدان امام تا میدان آزادی و از میدان آزادی تا امامزاده با گرمای تقریبی هوا و مسافت تقریبا طولانی ،حضورخانواده ها با فرزندان و حضور جوانان بر عظمت این راهپیمایی باشکوه می افزود و حضور هیاتهای عزاداری درجمع راهپیمایان ازجلوه های دیگر این راهپیمایی و همنوایی با کاروان حسنی بود.

 

برپایی قریب 25 موکب درمبدا ومقصد ودربین مسیر راهپیمایی و پذیرایی از دلدادگان حسینی وبرگزاری نماز جماعت ظهروعصر و صرف نهار در امامزاده برعظمت وشکوفایی این حماسه افزود و اثری ماندگاروتجلی تولی نسبت به خاندان نبوت ورسالت را درتاریخ بردسیربه ثبت رساند.

 

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار