مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان :
اجرای سند تحول بنیادین محور تمام فعالیت‌های آموزش و پرورش استان کرمان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: اجرای سند تحول بنیادین، مردمی‌سازی آموزش و پرورش و ارتقای عدالت تربیتی و آموزشی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش است.
رضایی کرمان

به گزارش سپهر بردسیر، طرح توسعه فضای فیزیکی 4 کلاس درس در دبستان عطایی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 تومان که به همت جوانان شهر بهرمان به مدت 90 روز اجرا شده است، با حضور رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این آیین با اشاره به اهمیت مدرسه‌سازی و پاداش اخروی آن، اظهار داشت: آثار و باقیات و صالحات کار خیر برای همیشه تاریخ ماندگار است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه به همت خیرین نهضت مدرسه‌سازی در استان شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: بیش از 75 درصد مدارس در حال ساخت استان خیرساز هستند.

رضایی با بیان اینکه همت بی‌نظیر و شرکت در کار خیر خصوصیت بارز مردمان نوق است گفت: همت جوانان نوق با ساخت این 4 کلاس درس با 90 روز کار شبانه روزی الگویی ارزنده برای جوانان ایران اسلامی است.

وی در جمع مدیران مدارس منطقه نوق نیز با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین، محور تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش است، افزود: مردمی‌سازی آموزش و پرورش و ارتقای عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش استان است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه با توجه به گستردگی استان ارتقا کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در این استان پهناور کار شبانه روزی انقلابی، بسیجی و جهادی می‌طلبد، گفت: تمامی دانش‌آموزان مانند فرزندان ما هستند و باید با جدیت در راستای تربیت نسلی متعهد و کار آمد گام برداریم.

وی مردمی‌سازی آموزش و پرورش، ارتقای عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی را از مهمترین راهبردهای آموزش و پرورش استان در دولت انقلابی دانست و بیان کرد: اجرای تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌ها و اهداف نظام تعلیم و تربیت در گرو عملکرد مدیران مدارس است.

رضایی از مدیران مدارس به عنوان  ناخدای بی‌بدیل کشتی نظام تعلیم و تربیت نام برد و افزود: مدیر مدرسه باید بر تمامی حوزه‌های مربوط به مدرسه، دبیران، آموزگاران و دانش‌آموزان اشراف داشته باشد، زیرا اشراف اطلاعاتی لازمه ارتقا کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و کاهش مشکلات پیش روی است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت اولیا و مربیان در برنامه‌های مدارس بیان کرد: متاسفانه به محض تاکید بر استفاده از ظرفیت اولیا فکرها به سمت سوی استفاده مالی می‌رود، در حالی که استفاده از ظرفیت تخصصی، حرفه‌ای، تصمیم‌سازی و فکری اولیا نقش موثری در ارتقا کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ارتباط عاطفی و دوستانه مدیران مدارس با دبیران و آموزگاران را نیز ضروری دانست و بر استفاده از ظرفیت شورای دبیران در پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی تاکید کرد و گفت: معلمان در صدر اعتماد اجتماعی مردم هستند و اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان سند افتخار آموزش و پرورش و سرمایه اجتماعی ارزنده‌ای برای ماست.

وی با بیان اینکه رفتار، کردار و تمامی حرکات معلم برای دانش‌آموزان الگو است، گفت: باید به دانش‌آموزان رعایت انصاف، اخلاق مداری و نحوه استفاده از اموال عمومی را آموزش دهیم.

رضایی با اشاره به اینکه دشمنان نظام به این نتیجه رسیده‌اند که  دانش‌آموزان و نسل نوجوان و جوان را از آینده خود ناامید کنند، افزود: امیدآفرینی در بین دانش‌آموزان و نسل جوان مورد تاکید است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار