نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری:
اباعبدالله(ع) با قیام خود اسلام را در هر زمانی بیمه کرد

امان الله علیمرادی گفت: امام حسین علیه السلام از لحاظ عملی، درس بزرگی به همه تاریخ اسلام داد و در حقیقت، اسلام را هم در زمان خودش و هم در هر زمان دیگری بیمه کرد.
علیمرادی

به گزارش سپهر بردسیر، حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگویی؛ ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ایام عزای سیدالشهدا علیه السلام و یاران باوفای ایشان با بیان اینکه یک روی حادثه عاشورا جنایت و ایجاد مصیبت و غم است، گفت: این واقعه، بزرگترین مصیبت تاریخ است؛ امام ضادق علیه السلام فرمودند” همانا مصیبت روز حسین علیه السلام عاشورا از تمام روزهای دیگر بزرگتر است”.

 

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امام رضا علیه السلام در خصوص ابعاد این مصیبت فرموده اند” به درستی که مردم عصر جاهلیت جنگ در ماه محرم را حرام می‌دانستند، پس در آن ماه حلال کردند خون‌های ما را و حرمت ما را در آن ماه شکستند و فرزندان و همسران ما را اسیر کردند و در خیمه‌های ما آتش افروختند و هر آنچه از کالا بود چپاول کردند و حرمت رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم را در مورد ما رعایت نکردند”.

 

وی با تأکید بر غم و اندوه در برابر این مصیبت بزرگ عنوان کرد: امام رضا علیه السلام فرمودند” به درستی که روز حسین علیه السلام در سرزمین کربلا قلب‌های ما را زخمی کرد و خون‌های ما را جاری ساخت و عزیزان ما را خوار گرداند، و درد و رنج را میراث ما ساخت تا روزی که این غم برطرف شود، روز قیام قائم و انتقام او از قاتلان پس گریه کنندگان باید بر مثل حسین علیه السلام گریه کنند زیرا به درستی که گریه بر او گناهان بزرگ را از بین می‌برد”.

 

بزرگی مصیبت حادثه عاشورا

 

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با بیان اینکه در زیارت عاشورا می خوانیم” اشتداد غضب خدا بر کسانی که اتفاق کردند بر قتل حسین بن علی علیه السلام” اظهار کرد: آن حضرت هنگامی كه به صحنه پیكار نظر كردند، گفتند: غضب الهی بر قوم یهود شدت گرفت، چرا که برای خدا، فرزند قائل شدند، غضب خدا، بر نصاری شدید شد، چرا که قائل به تثلیث شدند و غضب الهی بر مجوس فرود آمد، چرا که خورشید و ماه را پرستیدند و غضب خداوند شدت گرفت بر قومی که متحد شدند تا فرزند دختر پیامبر خود را بکشند، به خدا قسم تن به ذلت بیعت نخواهم داد، تا خداوند را ملاقات کنم در حالی که به خون خود آغشته باشم.

 

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه عاشورا مدرسه آموزش حیات طیبه و تجسم ارزش‌های بلند انسانی است، گفت: ایمان توحیدی، توکل بر خدا، تسلیم و رضا در برابر اراده الهی در انجام وظایف، فداکاری در راه حق، بذل مهجه و همه موجودی در این راه، دعوت به راه حق و استقامت در این راه، مبارزه با ظلم، فساد، انحراف؛ روشن‌ترین این ارزش‌ها دفاع از اسلام و حفظ آن و برگرداندن اسلام به مسیر و مجرای صحیح یعنی برگرداندن به کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) است.

 

وی عنوان کرد: آن شبی که ولید حاکم مدینه، حضرت را احضار کرد و گفت: معاویه از دنیا رفته است و شما باید با یزید بیعت کنید! حضرت به او فرمود: باشد تا صبح، «ننظر و تنظرون اینا احق بالبیعة و الخلافه»  برویم فکر کنیم، ببینیم ما باید خلیفه شویم، یا یزید باید خلیفه شود! مروان فردای آن روز، حضرت را در کوچه های مدینه دید، گفت: یا اباعبدالله، تو  خودت را به کشتن می دهی! چرا با خلیفه بیعت نمی کنی؟ بیا بیعت کن، خودت را به کشتن نده؛ خودت را به زحمت نینداز!

 

محتوای دو نامه امام حسین(ع) به روسای بصره چه بود؟

 

این مقام مسئول بیان کرد: حضرت در جواب او، این جمله را فرمود: «انالله و انا الیه راجعون و علی الاسلام السّلام، اذ قد بلیت الامة براع مثل یزید» ؛ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد؛ آن وقتی که حاکمی مثل یزید بر سر کار بیاید و اسلام به حاکمی مثل یزید، مبتلا گردد! قضیه شخص یزید نیست؛ هرکس مثل یزید باشد. گویی تا به حال هرچه بود، قابل تحمّل بود؛ اما الان پای اصل دین و نظام اسلامی در میان است و با حکومت کسی مثل یزید، نابود خواهد شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی ادامه داد: در وصیت حضرت به برادرش محمد بن حنفیه، بعد از شهادت به وحدانیت خدا و موارد دیگر، به این جا می رسد: «و انی لم اخرج اشرا ولا بطراً و لا مفسداً و لا ظالماً»؛ یعنی اشتباه نشود و تبلیغات‌چی‌ها تبلیغ کنند که امام حسین هم مثل کسانی که خروج می کنند برای این که قدرت را به چنگ بگیرند – برای خودنمایی، برای عیش و ظلم و فساد – وارد میدان مبارزه و جنگ می شود! کار ما از این قبیل نیست.

 

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: حضرت در مکه، دو نامه نوشته است که یکی به رؤسای بصره و یکی به رؤسای کوفه است. در نامه حضرت به رؤسای بصره، این طور آمده است” من می خواهم بدعت را از بین ببرم و سنّت را احیا کنم؛ زیرا سنت را میرانده اند و بدعت را زنده کرده اند! اگر دنبال من آمدید، راه راست با من است؛ یعنی می خواهم همان تکلیف بزرگ را انجام دهم که احیای اسلام و احیای سنّت پیغمبر و نظام اسلامی است”.

 

سیدالشهدا(ع) به روسای کوفه چه فرمودند؟

 

وی افزود: در نامه به اهل کوفه فرمود” امام و پیشوا و رئیس جامعه اسلامی نمی تواند کسی باشد که اهل فسق و فجور و خیانت و فساد و دوری از خدا و اینهاست. باید کسی باشد که به کتاب خدا عمل کند. یعنی در جامعه عمل کند؛ نه این که خودش در اتاق خلوت فقط نماز بخواند؛ بلکه عمل به کتاب را در جامعه زنده کند، اخذ به قسط و عدل کند و حق را قانون جامعه قرار دهد”.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: امام حسین از مکه خارج شد. آن حضرت در بین راه در هر کدام از منازل، صحبتی با لحنهای مختلف دارد. در منزلی به نام «بیضه»، در حالی که حرّبن یزید هم در کنار حضرت است – حضرت می رود، او هم در کنار حضرت می رود – به این منزل رسیدند و فرود آمدند.

 

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی گفت: حضرت ایستاد و خطاب به لشکر دشمن، این گونه فرمود” اگر کسی ببیند حاکمی در جامعه، بر سرِ کار است که ظلم می کند، حرام خدا را حلال می شمارد، حلال خدا را حرام می شمارد، حکم الهی را کنار می زند – عمل نمی کند – و دیگران را به عمل وادار نمی کند؛ یعنی در میان مردم، با گناه، با دشمنی و با ظلم عمل می کند و با زبان و عمل، علیه او اقدام نکند، خدای متعال در قیامت، این ساکت، بی تفاوت و بی عمل را هم به همان سرنوشتی دچار می کند که آن ظالم را دچار کرده است؛ یعنی با او در یک صف و در یک جناح قرار می گیرد”.

 

اباعبدالله(ع) با قیام خود اسلام را در هر زمانی بیمه کرد

 

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: این را پیغمبر فرموده و مشخص کرده بود که اگر نظام اسلامی، منحرف شد، باید چه کار کرد. امام حسین هم به همین فرمایش پیغمبر، استناد می کند؛ بنابراین اگر انسان در چنین شرایطی قرار گرفت و موقعیت مناسب باشد ، واجب است در مقابل این عمل، قیام و اقدام کند. به هر کجا می خواهد برسد؛ کشته شود، زنده بماند، به حسب ظاهر موفق شود، یا نشود. هر مسلمانی در مقابل این وضعیت باید قیام و اقدام کند. این تکلیفی است که پیغمبر فرموده است.

 

وی ابراز کرد: امام حسین علیه السلام فرمود” من از همه مسلمانان شایسته ترم به این که این قیام و این اقدام را بکنم؛ چون من پسر پیغمبرم. اگر پیغمبر، این تغییر، یعنی همین اقدام را بر تک تک مسلمانان واجب کرده است، بدیهی است حسین بن علی، پسر پیغمبر، وارث علم و حکمت پیغمبر، از دیگران واجب‌تر و مناسب‌تر است که اقدام کند. و من به خاطر این است که اقدام کردم”. پس امام، علّت قیام خود را بیان می‌کند.

 

این مقام مسئول گفت: امام حسین علیه السلام برای انجام یک واجب، قیام کرد؛ این واجب در طول تاریخ، متوجه به یکایک مسلمانان است. این واجب، عبارت است از این که هر وقت دیدند که نظامِ جامعه اسلامی دچار یک فسادِ بنیانی شده و بیم آن است که به کلی احکام اسلامی تغییر یابد، هر مسلمانی باید قیام کند؛ البته در شرایط مناسب آن وقتی که بداند این قیام، اثر خواهد بخشید.

 

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی خاطر نشان کرد: امام حسین علیه السلام قیام کرد و عملا این واجب را انجام داد تا درسی برای همه باشد؛ بنابراین امام حسین علیه السلام از لحاظ عملی، درس بزرگی به همه تاریخ اسلام داد و در حقیقت، اسلام را هم در زمان خودش و هم در هر زمان دیگری بیمه کرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار